facebook

Чи здатні раби навчити свободи

Уже кілька років з певною періодичністю від МОН поступає інсайдерська інформація про запровадження обов’язкового навчального предмета у 8-9 класах «Підприємництво та фінансова грамотність».

А пані Лілія Гриневич, як один з аргументів необхідності переходу на 12-річне навчання, ще років 8 тому наводила саме цю подію.

Варто зазначити, що цей предмет як факультатив викладається в окремих школах і класах ще з минулого тисячоліття.

І стоїть він за значущістю для учнів десь між факультативними курсами «Основи комуністичної моралі» та «Етика і психологія сімейного життя».

Пригадую, як одна учениця сказала стосовно «ЕПСЖ»: «Сьогодні знову вчителька розповідала нам про кохання, а у самої погляд побитого собаки».

Я не маю сумнівів у тому, що молодь має бути фінансово грамотною та здатною до підприємницької діяльності.

Але чи можна допускати до викладання фінансової грамотності людей, які десятиріччями працюють за копійки?

На моє переконання, у школах зовсім немає фінансово грамотних вчителів-підприємців.

Мені видається, що було б цікавим та корисним, якби МОН підготувало онлайн курс з фінансової грамотності та підприємництва з залученням визнаних спеціалістів у цій царині, наприклад, колишніх очільників фіскальної служби країни, київського метрополітену, цілої плеяди претендентів на посади судів КСУ. От чий досвід був би корисним для учнів!

А тим часом, на школи вже спустили директиви щодо необхідності підготовки вчителів до викладання нового курсу.

І моя гарна знайома, вчителька мистецтва, радіє збільшенню навантаження на наступний рік і вже готується до проходження курсів, щоб їй платили за вищою категорією, а не з мінімалки. І тоді, можливо, вона оновить сумку, яка багато років тримається на скотчі.

Автор:



Володимир Онацький
, освітній експерт з проведення інституційного аудиту.

Читайте також:  1,5 мільярда на НУШ, реформа дошкілля, осучаснення шкіл: Як зміниться система освіти України

Шукайте деталі в групі Facebook

Джерело.