Українські вчителі потребують «готових рішень», – дослідження НУШ
Учителі Нової української школи потребують готових рішень, які забезпечили б їх матеріалом для роботи на мінімально достатньому рівні.
Про це свідчать результати дослідження «Нова українська школа: виклики впровадження», здійсненого ГО «Смарт освіта» у партнерстві з фондом «Демократичні ініціативи» ім. Ілька Кучеріва.
Зокрема, лише 24 % українських учителів, які працюють у базовій школі, створюють власні навчальні програми на основі модельних.
Натомість більшість учителів (76 %) не створює власних програм, а користується модельними, причому мотивувати до створення програм половину опитаних могла б лише наявність вільного часу.
«Щодо укладання власних програм наявна така тенденція: навіть надбавки до зарплати не мотивують учителів створювати навчальні програми так, як наявність вільного часу (до створення власної навчальної програми з предмета 50 % учителів могла б мотивувати наявність вільного часу й лише 35 % – доплата)», – йдеться у звіті.
При цьому 14 % опитаних не планують створювати власні навчальні програми навіть за умови додаткових стимулів чи мотивацій
У зв’язку з цим укладачі звіту припускають, що втома й виснаженість учителів досягли тієї межі, коли вони максимально потребують готових рішень, адже не мають ресурсу на постійну реалізацію творчого підходу до викладання й педагогічної автономії.
Тобто саме психологічний стан опитаних може частково пояснювати їхнє небажання створювати власні програми, потребу в «готових рішеннях», прихильність до модельних програм, які великою мірою повторюють «старі» програми, а також труднощі із опануванням нових методів роботи із учнівством 5-6-х класів.
Щодо психологічної допомоги, то на питання про те, як поліпшити надання такої допомоги, найпопулярніша відповідь – «Треба розробити чіткий алгоритм для роботи вчителів зі складними випадками».
Така відповідь також сигналізує про потребу готових рішень та інструкцій щодо кризового менеджменту.
Шукайте деталі в групі Facebook