facebook

95% вчителів вважають, що учні навчаються гірше: що називають серед причин

95% опитаних учителів вважають, що з лютого 2022 року навчальні результати учнів погіршилися через повномасштабне вторгнення та воєнний стан.



Основними причинами зниження успішності названо тривале онлайн-навчання, нерозуміння майбутнього, накопичене відставання з часів пандемії COVID-19 та відсутність мотивації.
Для подолання освітніх втрат учителі пропонують додаткові завдання, консультації для батьків та позакласні заходи, але 3% педагогів не використовують жодних методів.
Відповідальність за надолуження освітніх втрат покладається на учнів, батьків і самих учителів, а також включає підтримку від МОН, шкільних адміністрацій та місцевої влади.

Повномасштабне вторгнення, складні умови воєнного стану вплинули на освітній процес. Не лише на підходи до навчання, а й на сприйняття інформації учнями та їх успішність.

Ресурс Rakuten Viber спільно зі студією онлайн-освіти EdEra оприлюднили результати опитування, пише “Детектор медіа”. Темою опитування стало – успішність учнів, зросла чи знизилась, дізнайтеся з Освіта 24.

Які освітні результати школярів
Майже тисячі педагогів, в опитуванні, що було проведено напередодні Дня вчителя, висловили свою думку про ситуацію з успішністю на сьогодні.

У межах опитування вчителі висловили власну думку щодо того, чи стали учні навчатися гірше протягом останніх 3 років, а також чому так відбувається та які методи можуть повернути успішність на достатній рівень.

За підсумками опитування – 95% опитаних учителів впевнені, що навчальні результати учнів погіршилися з лютого 2022 року.

Дані висновки зроблені на основі:

власних враженнях вчителів;
проведеній з учнями діагностиці;
обговореннях з іншими вчителями;
погіршенні оцінок.
Причини зниження успішності
Серед основних причин зниження успішності виокремлюють:

побутові перешкоди (83,8% вчителів відмітили цей варіант);
стрес через війну (73,7%).
Ще одним питанням, яке турбує педагогів – це освітні втрати, які зростають.

Читайте також:  МОН затвердило особливості організації навчання у школах на 2025 – 2026 навчальний рік

На зростання освітніх втрат впливає:

тривале онлайн навчання (57,6% опитаних);
нерозуміння учнями свого майбутнього (56,4%);
накопичене відставання з часів ковіду (56,4%);
відсутність мотивації до навчання в учнів (53,4%).

Які дії вчителів в усуненні освітніх втрат
Для надолуження освітніх втрат більшість учителів шукають шляхи подолання проблеми. Серед найпоширеніших – це:

90% проводять з учнями додаткові повторення матеріалу;
Понад 40% учителів:
дають учням додаткові завдання або літературу для самостійного надолуження освітніх втрат;
консультують батьків щодо надолуження освітніх втрат поза школою;
пропонують учням додаткові заняття.
3. Третина педагогів (29%) організовує позакласні заходи.

4. Майже 3% освітян не використовують ніяких методів для надолуження освітніх втрат.

Хто відповідальний за освітні втрати
Щодо відповідальності за надолуження освітніх втрат учнів, то маємо наступні показники:

74%, переважна більшість опитаних освітян, що її несуть самі учні.
72% опитаних педагогів відзначили роль батьків у надолуженні освітніх втрат.
69% освітян вважають, що вони самі мають відповідати за надолуження матеріалу з учнями.
Окрім того, до переліку тих, хто має допомагати в процесі надолуження, освітяни включили МОН, адміністрації шкіл та місцеву владу.

Шукайте деталі в групі Facebook

Джерело.