facebook

Чому учні бойкотують домашнє завдання – що робити вчителеві

Домашні завдання є невід’ємною частиною навчального процесу. Кожна дитина унікальна і, відповідно, має різну здатність запам’ятовувати інформацію та різний темп. Домашні завдання необхідні для того, щоб адаптуватися до кожного учня і допомогти йому закріпити вивчене.



Далі ми поговоримо про те, як з’ясувати, чому діти не люблять домашні завдання, як їх мотивувати і як правильно організувати навчальний процес.

Причини, чому учні бойкотують домашнє завдання

Детальний аналіз виявляє такі основні причини:

1.

Учні не розуміють, що вони повинні робити і як вони повинні це робити; 2.

Для деяких учнів завдання може здаватися занадто складним або просто незрозумілим. Щоб запобігти цьому, рекомендується використовувати такі методи

Чітко озвучити або записати, як виконувати домашнє завдання;

Детально пояснити, що саме потрібно зробити вдома, за кілька хвилин до закінчення уроку;

Переконайтеся, що вивчене відповідає самому завданню;

Порадьте учням виконати завдання до кінця дня або найпізніше на наступний день, поки їхні знання свіжі і вони добре розуміють завдання.

2.

Відсутність зворотного зв’язку від вчителя.

Ваше завдання може бути дуже цікавим і дуже творчим, але якщо діти непочують конструктивної критики, яка похвалить їхню роботу і пояснить, як вони моглиб зробити її краще, їхній інтерес до вашого завдання швидко зникне. Що ж робити?

Завжди перевіряйте та оцінюйте домашнє завдання. Звичайно, це не так просто, якщо ви навчаєте старшокласників у великому класі. Для таких випадків є безкоштовний тест “Всеосвіти”: ви можете створювати власні завдання або скористатися бібліотекою тестів, де зберігаються завдання ваших колег. Система перевіряє завдання та виставляє оцінки автоматично, тож вам залишається лише задати необхідні критерії оцінювання.

Плануючи урок, обов’язково передбачте час для зворотного зв’язку, щоб обговорити найпоширеніші помилки, виділити особливу роботу та визначити загальну успішність виконання завдання.

Читайте також:  Маштабна реформа: студентів можуть відраховувати з вишу за відмову від контракту

Під час оцінювання учнівських записів додайте короткі, толерантні коментарі про те, що було зроблено добре, а що потребує доопрацювання, після самого оцінювання.

3.

Відсутність почуття досягнення від виконання домашнього завдання.

Поширеною причиною небажання виконувати домашні завдання є те, що учні не розуміють результатів своєї роботи. Щоб вирішити цю проблему, порівняйте прогрес учня до і після виконання домашнього завдання. Ви будете здивовані.

Наголошуйте, що кожен учень засвоює матеріал у власному темпі і не повинен порівнювати себе з іншими чи соромитися своєї успішності. Важливо не бути кращим за інших, а стежити за власним прогресом.

Як змусити дитину робити домашнє завдання щодня

Наступні поради допоможуть вам налагодити добрі стосунки з учнями та допоможуть їм забути про те, що вони не виконали домашнє завдання:

1.

Переконайтеся, що учні розуміють важливість домашнього завдання.

Учні повинні розуміти мету виконання домашнього завдання. Вчителям може бути важко пояснювати переваги домашніх завдань щоразу, але це матиме позитивний вплив на учнів. Приклади такого типу завдань детально описані в попередній статті.

Домашня робота неповинна використовуватися як покарання. Основна роль домашнього завдання-покращити знання учнів, їхню успішність та мотивацію.

2.

Необхідність чітких інструкцій

Щоб уникнути непорозумінь, учням потрібно точно пояснити, що вони мають робити і яким має бути кінцевий результат діяльності.

Навчіть їх планувати домашнє завдання і поясніть, як рівномірно розподілити час на кожен вид роботи (наприклад, проектну діяльність).

3.

Важливим є систематичний підхід.

Задавайте домашнє завдання наприкінці кожного уроку, щоб закріпити знання учнів та ознайомити їх з регулярними домашніми завданнями. Нехай вони чергують прості звичайні завдання з творчими завданнями. Таким чином, діти не будуть нудьгувати з вашими предметами і сприйматимуть кожне домашнє завдання як цікаве дослідження.

Читайте також:  Кількість дітей у 1-х класах не має перевищувати 24 учні, – МОН

Таким чином, у них формується звичка сприймати домашні завдання як невід’ємну частину навчання.

Шукайте деталі в групі Facebook