facebook

“Не вміють сказати, що думають”: учні середніх класів мають серйозні проблеми з мисленням

Українські школярі 6 та 8 класів стикаються із тривожною проблемою – вони не можуть перетворити свої думки на зв’язні речення. Про це повідомив заступник директорки Українського центру оцінювання якості освіти Василь Терещенко в інтерв’ю Новій українській школі.



Проблема, за його словами, криється у недостатньому розумінні учнями зв’язків між мовними одиницями. Коли школярі не засвоюють базові мікротеми, їм складно рухатися далі за програмою та ефективно освоювати нові розділи.

Мова – це не лише набір правил, а й інструмент мислення. Терещенко наголошує:

“Ми вчимо мову не для того, щоб стати філологами, а щоб нею майстерно користуватися. Есе, наприклад, – це емоційний текст, що потребує володіння як стандартним синтаксисом, так і творчим.”

Через прогалини в розумінні синтаксису діти не здатні висловлювати свої ідеї, навіть якщо вони глибокі й цікаві. Це перетворює освіту на механічне заучування правил замість розкриття особистості учня.

Експерт радить вчителям інтегрувати в навчальний процес завдання, які допоможуть школярам опрацьовувати складні теми. Наприклад:

Повторювати ключові розділи, що викликали труднощі;
Використовувати творчі вправи на складання текстів, зокрема есе;
Допомагати учням бачити зв’язки між мовними одиницями та практично застосовувати ці знання.
“Учитель має бути чуйним до потреб учнів. Завдання – не лише рухатися за програмою, а й звертати увагу на індивідуальні прогалини у знаннях. Без цього діти не навчаться не лише формулювати думки, а й мислити критично,” – наголошує Терещенко.

Читайте також:  Українські школярі вчитимуться по-новому: коли розпочнеться навчальний рік

Шукайте деталі в групі Facebook

Джерело.