facebook

11 запитань, які мають поставити собі батьки майбутніх першокласників

Перед тим, як віддати дитину до першого класу, батьки мають впевнитися у готовності малюка до таких змін. Крім того, хлопчики та дівчатка повинні володіти певними мовно-літературними, математичними та соціально-емоційними навичками.



Водночас, дорослим варто поспостерігати за дітьми. Наприклад, чи можуть вони дотримуватися визначених правил під час гри, очікувати бажаного, або просити про допомогу за необхідності. Українська психологиня Світлана Ройз поділилась з Новою українською школою 11 питаннями, на які мають відповісти батьки, перед тим як віддати дитину до школи.

11 важливих питань від Світлани Ройз, на які потрібно відповісти батькам майбутнього першокласника:

Наскільки дитина може витримати навантаження – бути якийсь час без мами?
Наскільки стосунки з батьками сприймаються як надійні?
Наскільки дитина справляється з напруженням (розчаруванням) – наприклад, коли їй не дали відразу ж бажаного? Як вона впорається, якщо захоче відповісти, а вчитель викличе іншу дитину?
Наскільки дитина підготовлена – бачила, спілкувалася з різними людьми? Чи є в неї досвід взаємодії, чи звертали взагалі її увагу на дітей і дорослих різних психотипів, тілесних типів, різного віку?
Чи зможе дитина витримати напруження, коли на неї якийсь час не звертають персональної уваги (учитель, навіть найкращий, не зможе приділяти увагу тільки одному учневі)? Чи впорається із цим навантаженням дитина? Як буде поводитися – пустувати, плакати, проявляти агресію?
Чи сприймає дитина, що звертаються і до неї, коли звертаються до всієї групи?
Чи може дитина попросити в інших людей допомогу – наскільки вона впевнена, що її підтримають?
Якщо дитина вчиться писати букви, то говорить “я намалювала букву” чи “я написала букву”? Адже “намалював” – це ознака ігрової, творчої діяльності та мотивації. “Написав” – уже навчальної.
Наскільки дитина рухлива, розкута в рухах, наскільки батьки дозволяють або обмежують її рухову активність?
Чи є в дитини режим дня, правила, щось, що виконується регулярно (це впливає не тільки на можливість “витримувати” правила, а й на загальне відчуття безпеки)?
Наскільки дитина впевнена, що вона “хороша просто так”?
Крім таких відповідей на питання, дітей можна готувати до школи й завдяки буденним справам. Наприклад, для того, щоб тренувати памʼять, можна пропонувати дитині підказувати дорослим, що потрібно купити з оголошеного списку покупок.

Читайте також:  Хто буде розплачуватися за отой гріх – зрада вчителем своєї місії

Для концентрації уваги, малюку можна запропонувати сфокусуватися на конкретному завданні. Наприклад, він повинен відповідати за покупку якогось продукту та не відволікатися від цього процесу.

Про готовність до школи також каже і розуміння розмірів. Наприклад, дошкільник може порівнювати коробки, банки, овочі, пляшечки тощо. Також можна рахувати товари у кошику та узагальнювати, що є в магазині.

Також на прогулянці малюк може навчитися діяти за правилами, наприклад завчасно озвучити йому шлях – вправо, вліво, пʼять кроків вперед, чотири кроки вправо.

У супермаркеті можна також тренувати слухову та зорову памʼять. Наприклад спитати чи запамʼятала дитина, де розташований якийсь відділ або де він бачив картинку з рибою тощо.

Шукайте деталі в групі Facebook

Джерело.