Українські вчителі отримали ляпаса: ексочільник УЦОЯО показав інший бік провальної сертифікації педагогів у 2024 році
Тільки 57% вчителів, які брали участь у сертифікації, склали її успішно. Натомість майже половина тих, які б отримували за це надбавку у 20%, не пройшли до другого етапу.
За словами колишнього очільника Українського центру оцінювання якості освіти Ігоря Лікарчука, освітяни отримали черговий привід для підриву довіри та “гарного ляпаса”.
Про це освітній діяч написав у Facebook. Він зазначив, що мова йде про кращих вчителів, адже не кожен з педагогів може потрапити на сертифікацію, навіть попри велике бажання. Лікарчук не вірить, що майже половина компетентних фахівців виявилися безграмотними та не пройшли тестування. Він висунув підозри щодо адекватності завдань, які проходили педагоги.
“Знову українське вчительство отримало гарного ляпаса і черговий привід для суспільної дискредитації. Майже половина тих, хто відважився сертифікуватися задля 20% надбавки до зарплати, не пройшли тестування. Зважте, що мова йде, очевидно, про кращих вчителів. Адже далеко не кожен педагог, який навіть має велике бажання пройти сертифікацію, може отримати таку можливість. Я категорично не вірю в те, що майже половина хороших вчителів виявилися настільки безграмотними, що не пройшли тестування”, – написав екс-очільник УЦОЯО.
Він додав, що не памʼятає випадків, аби половина абітурієнтів провалила Зовнішнє незалежне оцінювання за роки його існування. Тож Лікарчук дивується, що це могло трапитись з вчителями.
За його словами, аби в країні були більш дієві освітні структури, то вони б створили фахову комісію для оцінювання якості інструментів сертифікації.
Колишній очільник УЦОЯО запитується, як далі жити вчителям, коли вони отримали чергового ляпаса та репутацію безграмотних педагогів.
“В мене виникають серйозні та обґрунтовані підозри, чи є адекватними ті тести, які педагоги виконували? Якби у нас був справжній освітній омбудсмен, дієві профспілки та зубасті і не прикормлені ГО, то вони б створили комісію із фахівців, включаючи тих, хто насправді розбирається у педагогічних вимірюваннях, для того, щоб дати відповідь на питання: “Інструмент, яким міряли рівень знань педагогів, котрі хочуть сертифікуватися, якісний чи ні?”, – написав Лікарчук.
Шукайте деталі в групі Facebook