Нове оцінювання учнів 1 – 4 класів: що означатимуть літери П і Д у щоденнику
З 1 вересня учнів початкової школи будуть оцінювати по-новому. Тож, діти можуть принести у щоденниках замість цифр літери “П”, “Д” та інші. Що вони означають та навіщо ввели нові правила оцінювання – читайте у статті.
Нові правила оцінювання затвердили в методичних рекомендаціях МОН. Зокрема, там прописали поняття вербальної оцінки.
Що оцінюватимуть вчителі
МОН дозволило школам використовувати вербальну оцінку замість рівневої. Тобто оцінка буде формувати навички, демонструвати ріст та вдосконалення дитини, а не просто констатувати, наскільки учень виконує план вивчення предмета.
Основний принцип реформи НУШ – зосередження на дитині. Тому оцінювання має дві пріоритетні функції: формувальну та діагностувальну. Вчителі мають оцінювати не лише результати, а й процес досягнення.
Наприклад: Якщо успіхи у читанні двох дітей однакові (вони швидко читають), то зусилля їх були різні. Адже одна дитина на початку року так само легко це робила, а інша – навчилася протягом навчання.
Тож вербальне оцінювання має відображати подоланий учнем шлях. Також вчителям варто зважати на особистісні надбання учня – активність, старанність, самостійність, відповідальність, комунікабельність.
Що таке вербальна оцінка
Вербальна (словесна) оцінка – це таке собі судження, яким вчитель описує досягнення дитини і те, над чим варто попрацювати.
Наприклад: “Діна розв’язує задачі за алгоритмом, але ще потребує допомоги вчителя та роз’яснень. Щоб досягти результату, їй варто бути більш уважною та прагнути самостійності, водночас це дуже старанна учениця”.
Такі вербальні оцінки, згідно з рекомендаціями, пропонують залишити для учнів 1 – 2 класів.
Що таке рівнева оцінка
Тепер школи мають вибір: оцінювати результати навчання у 3 – 4 класах вербальними або рівненими оцінками.
Рівнева оцінка визначає рівень результату. А самі рівні позначають літерами:
П – початковий,
С – середній,
Д – достатній,
В – високий.
Школи мають прописати у статуті, який саме метод оцінювання обрали і будуть практикувати. Також у школи є право розробляти власні положення щодо оцінювання результатів навчання учнів.
Наразі більшість шкіл вводитиме рівневі оцінки. Їх вже активно обговорюють батьки в соцмережах. Декому це здається незрозумілим, мовляв, що тепер казати, що “Моя дитина вчиться на “П-С” або ж “У нас одні лише “вешки”?
У МОН наголошують, що рівневі оцінки мають не засмучувати дитину через помилки, а давати відчуття сходинок, якими можна просуватися до знань та вмінь.
Нововведення не нові
Цікаво, що рівні засвоєння навчального матеріалу – не новина. Адже вони були прописані поруч із бальними оцінками відтоді, як ввели 12-бальну систему оцінювання у 2000 році.
У наказі МОН тоді йшлося про те, що:
Високому рівню відповідають бали 10 – 12, якщо учень творчо підходить до застосування матеріалу, використовує його в нестандартних ситуаціях.
Достатній рівень (7 – 9 балів) – коли учень застосовує знання та вміння на практиці, у стандартних ситуаціях, аргументує відповіді, самостійно знаходить та виправляє помилки.
Середній рівень (4 – 6 балів) – якщо дитина володіє всім матеріалом, але лише відтворює його, частково або повністю, а для застосування потрібна допомога вчителя.
Початковий рівень (1 – 3 бали) – коли учень розпізнає на елементарному рівні, відтворює окремі факти, уривки матеріалу.
Але раніше ці поняття були знайомі вчителям, а не батькам та учням, які мали справу з оцінками.
До слова, уряд затвердив постанову про одноразову допомогу у розмірі 2 тисяч гривень кожному школяреві з багатодітної малозабезпеченої сім’ї. Виплати отримають 145 тисяч дітей.
Шукайте деталі в групі Facebook