Псевдогімназії + Недоліцеї – Школи (як такі) х Некомпетентність рехворматорів = НУШ
Автор: Віктор Громовий, український педагог, освітній експерт, публіцист, шеф-редактор порталу “Освітня політика”.
Псевдогімназії + Недоліцеї – Школи (як такі) х Некомпетентність рехворматорів = НУШ?
Спочатку вони спаплюжили ідею гімназійної освіти, а тепер взялись за профанацію ліцейської?!
«Про перейменування закладів загальної середньої освіти та затвердження їх Статутів», — це рішення депутати відклали і правильно зробили. Бо не хочуть допомагати рехворматорам створювати ілюзію здійснення реформ шляхом простого перейменування шкіл.
У 90-х роках, коли в нас почалось відродження гімназійної освіти, я робив усе можливе і не можливе, щоб не допустити простої зміни вивісок. Нова назва закладу освіти мала відображати прорив до нової якості освіти.
Зрештою тоді було напрацьовано раціональний підхід до створення «закладів нового типу». Ті заклади, які розпочинали процес трансформації, отримували статус навчально-виховного об’єднання. У його складу могла бути і звичайна школа, з якого стартували, і заклад, який народжувався.
Наприклад, коли у 1992 році прийняли рішення про трансформацію колишньої школи №5 у Кіровограді(тепер Кропивницькому), я створив програму виходу на гімназійну орбіту «Гімназія 2000». Вісім років ми її крок за кроком виконували і тільки тоді, коли мали всі підстави звітувати про успіх, школа змінила назву.
Гімназійний рух 90-х — це найкраще, що сталось у нашій освіті за чверть століття.
На жаль, зараз наші недолугі «змінотворці» дискредитувати саму ідею гімназійної освіти шляхом дарування шляхетного звання — гімназія усім неповним середнім школам. Така тотальна тотальна гімнаїзація всіх базових середніх освіти призвела до профанації самої ідеї гімназійної освіти. Тепер в Україні є лише псевдогімназійна освіта.
Спочатку цю дурню зробили поляки, потім її змавпували наші рехворматори. Поляки, звісно, швидко виправились і з 1 вересня 2019 року із системи освіти Польщі повністю зникли гімназії. Початкова школа (szkoła podstawowa) перетворилась у восьмирічну, а після її закінчення діти йдуть у ліцеї або технікуми (szkoła ponadpodstawowa). По суті вони перейшли на французьку модель із 4-річними ліцеями.
У нас буде “ні се, ні те”, гібрид “слона і носорога”: спрофанована прогімназія і неповноцінний “тіпа” французький ліцей.
«Маємо, що маємо»: гімназійну освіту, яка так важко відроджувались у 90-ті, зруйновано, а ліцейської не створено. Ну хоча б на рівні проєкту зі створення Інтелектуальних шкіл в Республіці Казахстан, який справді став «проривом у майбутнє» освіти.
П’ять кроків до знищення гімназійної освіти в Україні:
1. Зробити всі школи “гімназіями”.
2. Перетворити “гімназію” на проміжну ланку між початковою і старшою школою.
3. Навісити всім “гімназіям” територію обслуговування.
4. Ліквідувати можливість відбору обдарованих та здібних дітей до гімназії.
5. Провести компанію із дискредитації самої ідеї гімназійної освіти.
Гімназії фсьо!?
На черзі ліцеї?!
Шукайте деталі в групі Facebook