Лісовий міг би не скласти НМТ з мови: що не так з підручниками НУШ і хто їх пише
Реформа НУШ, що триває уже кілька років, передбачає і зміну підходу до викладання і нові підручники. Це питання підняли і в інтерв’ю з міністром освіти і науки Оксеном Лісовим. Що турбує у нових підручниках батьків?
У великому інтерв’ю з міністром освіти Оксеном Лісовим, підіймалося кілька важливих наболілих освітніх моментів. Серед них і питання якості підручників для НУШ, пише Освіта 24.
Оксен Лісовий міг би не скласти НМТ
Ряд цікавих дискусійних питань підняли у розмові з міністром. Серед них цікаві підходи в нових підручниках для НУШ та власне, чи підручники для НУШ переписували, вдосконалювали чи брали старі?
Оксен Лісовий пояснив, що деякі так, деякі ні.
“Підручниками, в цілому, ми не задоволені – за виключенням деяких”, – прокоментував міністр.
Зазначив, що тут важливо змінити систему підручникотворення, змінити підхід до експертизи і не лише в дизайні.
Провокаційним питанням до міністра стало “чи є карткові та шахові фігури істотами?”
“Карткова фігура валет, карткова дама – це істота? – запитала журналістка Алла Мазур. Ні, – відповідь міністра. Ви б не здали ЗНО, пане Оксен, з української мови, і НМТ теж”, – коментар журналістки.
Ці нові правила, що шахові фігури і всі карти є істотами, внесені у підручник з української мови НУШ та винесені до запитань на НМТ, здаються дивними для батьків сучасних школярів. Чи є логічною ця зміна для розуміння та пояснення дитині, оскільки у тлумачному словнику істота – це живий організм. А як бути з шаховою фігурою?
Пан Оксен зазначив, що це приклад дизайнерської похибки і вона не одна, які помічають у підручниках.
Як створюються нові підручники НУШ
Хто ж буде “вичищати” тексти нових підручників? Міністр зазначив, що підручники пишуться певними колективами. Але визнав, що їх пишуть не завжди педагоги-практики, вони колись працювали там, у школах, а потім змінили діяльність. Але пише підручники не так багато команд і варто було б залучити їх більше для кращої конкуренції.
А експертизу нового підручника здійснює Інститут розвитку освіти, де формуються експертні ради.
На запитання: “Чи мають вчителі-практики доступ до нових підручників?”, міністр пояснив механізм введення його в обіг.
Підручник пишеться, проходить через експертизу, видруковується у певній кількості та дається на рік в школу вчителям-предметникам. Після року роботи з новим підручником, вчитель дає свої зауваження та коментарі і підручники ідуть на доопрацювання.
“Лише так ми можемо сподіватися, що вичистимо підручники до належного рівня і тільки після того відправляти їх в тираж. Експертиза контролюється вчителями-практиками!” – пояснив міністр.
Є питання закупівлі школами нових підручників. З досвіду видавців підручників, навіть якщо підручник є новим, яскравим, цікавим і “смачним”, є важливе “але” – cупротив з боку вчителів. Причиною цього явища, як пояснила Алла Мазур, є те що вчителі звикли до старих, мають уже на них готові, давно написані конспекти і тому не бажають все робити по-новому.
Оксен Лісовий прокоментував, що це питання уже модернізації освіти – новий зміст підручників, навчальних програм, змінені стандарти НУШ, які унеможливлять використання старих підручників.
Шукайте деталі в групі Facebook