Які функції у школах виконують асистенти учителів та школярів: роз’яснення МОН
У школах України у класах з інклюзивним навчанням має працювати асистент учителя або асистент дитини. Школярам з особливими освітніми потребами зазвичай потрібна допомога для навчання, розвитку й досягнення цілей.
У Міністерстві освіти і науки України нагадали, які функції виконує асистент вчителя та асистент школяра під час інклюзивного навчання. Про це йдеться на Facebook-сторінці відомства.
У МОН зазначили, що організувати освітній процес дитини з особливими освітніми потребами має керівник закладу освіти, зокрема знайти асистента вчителя та забезпечити йому умови для роботи. Або ж підписати договір з людиною, яку обрали батьки для виконання функцій асистента дитини.
Так, асистент учителя / вихователя:
– повинен обов’язково мати педагогічну освіту;
– призначається на посаду керівником закладу освіти;
– організовує освітній процес відповідно до потреб дітей з ООП;
– оцінює прогрес та розробляє індивідуальну програму розвитку дитини спільно з вчителями;
– адаптує навчальні матеріали;
– допомагає створювати комфортне інклюзивне середовище для всього класу.
Асистент дитини (учня):
– не є педагогічним працівником;
– допомагає лише з побутовими потребами дитини з ООП (наприклад, перевдягання, харчування тощо);
– працює на підставі укладеного договору між закладом освіти та особою, яка виконуватиме функції асистента дитини чи учня.
Якщо заклад освіти відмовляється створити потрібні умови для навчання дитини з ООП, варто письмово звернутися до органів управління освітою, наголошують у міністерстві.
Шукайте деталі в групі Facebook