facebook

Чи зменшать кількість предметів у школі: Думки міністра освіти, батьків та учнів

Другий тиждень лихоманить батьків, учителів і всіх причетних.



Новопризначений очільник Міносвіти Оксен Лісовий звернув увагу, що в старших класах українських шкіл вчать майже 20 предметів. Водночас і педагоги, і батьки бачать, що інтересу до навчання у підлітків дедалі менше. А війна і дистанційне навчання проблему ще поглибили. То що все-таки вирішили в Міносвіти і як нам урятувати знання цього покоління.

Про це йдеться у сюжеті кореспондентки “ТСН тиждень” Ірини Коваленко.

“У семикласниці Каміли найзавантаженіший день у школі – це середа. Англійська, німецька, хімія, алгебра, українська мова, зарубіжна література та інформатика. А ще в розкладі – українська література, геометрія, фізика, біологія, географія, основи здоров’я, історія України, всесвітня історія, музика, малювання, трудове навчання, фізкультура. Загалом – 19 предметів! Щодня по 7 уроків. Треба не тільки швидко перемикатися між уроками, а й блискавично опановувати нові теми”, – розповідає кореспондентка.

Окрім школи, Каміла встигає ходити на танці, малювання, англійську і математику. Мати дівчинки, вчителька англійської мови, вважає, краще б предмети об’єднати в пари. А не скорочували.

“Мене б влаштовувало навчання парами дітей. Три пари, три предмета готує на наступний день як вчитель, так і учень. Щодо зменшення взагалі предметів, щоб їх прибрати з програми, я проти цього”, – каже мати Каміли.

Після подачі ідеї про скорочення предметів в школі, міністр освіти Оксен Лісовий, пояснив додатково.

“Усі ключові дисципліни – і природничі, і гуманітарні повинні бути збережені. Вони повинні бути концентровані, але подані таким чином, щоб врахувати можливості дитини засвоїти весь масив знань”, – заявив міністр освіти і науки.

Якщо предмет вивчають раз на тиждень – учням важко згадати про що йшлося на минулому уроці, вважають фахівці.

Читайте також:  Комітет Ради відмовився підтримати призначення Шкарлета міністром

“Тобто всі предмети, які мають на меті вивчення певного змісту, раз на тиждень абсолютно неефективні. Вважайте, що їх не було. Звісно, виняток: малювання, музика, так звані предмети естетичного циклу, це їх не стосується”, – зазначає співзасновниця ГО “Смарт освіта” Іванна Коберник.

А от предмет, який переважна більшість експертів називають штучним – це “Основи здоров’я”. Він, кажуть, спокійно може увійти до курсу біології.

Мову і літературу вивчають разом і в польських школах, розповідає львів’янка Маргарита. Зараз вона теж у 7 класі.

Завдання вдома Марго робить переважно з іноземної мови, математики,яка до речі не ділиться на алгебру і геомтрію. Але загалом “домашки” значно менше, ніж їй задавали у львівській школі.

“З таких предметів як географія, історія, біологія таких шо не треба дуже багато вчитися, то її задають дуже рідко. Виписати шось, намалювати. Тим часом як в Україні ти просто сидиш на цих уроках і думаєш хоть би сьогодні багато не задали”, – розповідає Маргарита.

У 7 класі Марго вивчає польську, математику, англійську, зараз додалася друга мова на вибір, біологію, географію, історію, хімію, фізику. Загалом – 12 обов”язкових предметів. Але є ще предмети на вибір учня.

Загалом, підсумовує Маргарита, вчитися в польській школі їй легше і простіше, ніж в українській.

Із об’єднанням предметів в Україні є певні нюанси. Для вчителів історії чи мови та літератури – така інтеграція предметів мине безболісно.

Перегляд самих програм – теж давно назріла проблема в школах України. А от коли ж і як скоротять предмети в школах, поки обговорюють. А що точно відомо: 12-тий клас запроваджувати з наступного навчального року не будуть. Це заплановано на 2027-й – відповідно до реформи.

Читайте також:  Хто визначатиме формат навчання у школах України і до чого готуватись учням

Шукайте деталі в групі Facebook

Джерело.