“Вийшли на стежку тарифної війни”: Українські мобільні оператори планують різко підняти ціни на свої послуги
Три головних мобільні оператори України вийшли на стежку тарифної війни.
Тепер абонентам мережі почали розсилати СМС, які повідомляють про підвищення абонплати, найбільше дісталося користувачам передплачених тарифів. Зазвичай оператори повідомляють про незначне підвищення плати раз на кілька місяців. Приміром, lifecell підняли ціну в грудні 2018 року, Київстар – у лютому 2019, а Vodafone – у березні 2019. Цим же літом в гонку підвищення тарифів підключилися всі відразу.
Vodafone за два тижні встиг поміняти тарифні плани двічі:
15 липня – подорожчали архівні пакети Vodafone Red
1 серпня – ціна зросла на пакети SuperNet Start, SuperNet Pro, SuperNet Pro-1, SuperNet Unlim, Family Plus і SuperNet Turbo
Чому це відбувається з тарифами мобільних операторів?
Таке стрімке подорожчання послуг Vodafone Ukraine пояснює ARPU – це, грубо кажучи, показник того, скільки оператор в середньому заробляє з одного абонента. До 2018 року ARPU у трьох лідерів українських мобільних мереж був в межах $1,2-$1,3. Однак, запуск 4G на Україні змінив хід гри. Обсяг мобільного трафіку зріс за рік на 400%, і показник ARPU став перевищувати 2$.
В Євросоюзі ситуація зовсім інша. Як повідомляє GSMА Intelligence, в ЄС ARPU дорівнює $13,72, у світі – $8,4. В Індії ж ARPU показує найнижчі значення – $1,2 в місяць.
У зв’язку із змінами на ринку мобільних послуг в Україні, одні оператори почали займати нові “ніші” у сфері, інші – почали зміцнювати позиції. Так бюджетний lifecell перетворився в преміального оператора Vodafone утримує бюджетну планку, а Київстар вибрав среднию позицію. У першій половині їх ARPU став стрімко змінюватися і розділився так:
lifecell – 67 грн
Київстар – 60 грн
Vodafone Ukraine – 57 грн
Чому ціни продовжують рости?
Офіційні прес-служби пануючої трійки операторів не дають ніякої точної інформації щодо тарифних цін. Але експерти в області телекомунікацій вважають, що ціни зростуть у поточному році ще два рази.
Перший раз восени. Причина наступна: оператори продають пакети на 28 днів (4 тижні). Антимонопольний комітет пропонує їм відмовитися від такої схеми. Через це експерти думають, що оператори зв’язку піднімуть ціни на 8%, щоб закрити втрати від переходу на нову тарифікацію.
Користувачі з передплаченим пакетом на рік платять 12 рахунків в рік, а ті, хто підключають послуги на 28 днів – 13. Це і є ті 8%, на яких наварювалися оператори. Тепер вони ризикують залишитися без цього прибутку, тому шукають нові шляхи отримання грошей.
Шукайте деталі в групі Facebook