Всі будуть знати, куди шофер їде
12 травня фахівці міського департаменту комунального господарства провели тендер на закупівлю GPS-трекерів, які використовуватимуть у міських маршрутках.
Це приймально-передавальні пристрої, призначені для дистанційного стеження за об’єктом, що рухається. За допомогою такого пристрою можна вести спостереження, він визначає місце перебування об’єкта, а за допомогою спеціального приймача передає дані про це до системи GPS-моніторингу або безпосередньо на комп’ютер користувача. Власне, конкурс означає, що міські комунальні служби вирішили остаточно встановити контроль над пасажирськими перевезеннями в Івано-Франківську.
Неочікувано для багатьох, участь у відкритому конкурсі взяли аж дев’ять підприємств: два з Івано-Франківської області, решта – з усієї країни. Серед претендентів доволі поважні представники: ТзОВ «Бениш Джі Пі Ес Україна» з Києва, ТзОВ «Укртрансмедіа» з Черкас, одеські «Українські навігаційні системи», житомирський «Автоімідж», чернівецький «Дісайт ЛТД», Державно-виробниче підприємство «Об’єднання комунар» з Харкова, «Системний зв’язок» з Тернополя, «Нетгруп-Сервіс» з Надвірної та приватний підприємець Павло Горчак з Івано-Франківська. Ще одне – Луцьке виробництво – участі у конкурсі не взяло, бо представник на процедуру подачі документів запізнився.
Загалом, підприємства у міському громадському транспорті пропонували встановлювати GPS-трекери та модулі. Їхня вартість коливається від 1500 до 5000 грн. В частини претендентів засоби контролю можна взяти в оренду за ціною від 200 до 400 грн. за одиницю. Абонплата за обслуговування пристроїв становить від 70 до 150 грн. на місяць.
Для обслуговування комп’ютеризованої системи контролю частина конкурсантів пропонувала облаштувати спеціальний диспетчерський пункт. Місце підшукали у департаменті комунального господарства, але це додаткові витрати.
Під час конкурсу спершу оголосили тендерну пропозицію, згодом перейшли до презентації продукції. Одні привезли власну продукцію, інші – збірну, дехто – китайського виробництва.
Представники компаній заманювали членів конкурсної комісії пропозиціями лізингу та програмним забезпеченням, яке обслуговуватиме дорожню інфраструктуру. Кожний новий агент розгортав нові “цукерки”. Пропонували систему одразу на трьох картах, окреме зображення для пасажирів, окреме для адміністраторів, онлайн картинку із визначенням пасажиропотоку, систему електронних табло та звукових сповіщень, мобільні додатки та навіть автоматичну оплату проїзду.
Найбільш ласою була пропозиція з Києва. Столичні програмісти запропонували створити єдину платформу, куди введуть всі комунальні служби міста. Їхня система універсальна, вона обслуговує різноманітні трекери, а диспетчер бачить рух громадського транспорту та спецмашин комунальників.
Місцеві ж представники до конкурсу підготувались кволо.
«Були сильніші претенденти, а були слабші, приїхали зі своїми пропозиціями навіть представники Державного космічного агентства України. Найбільше вразили пропозиціями технарі з Житомира, Харкова, Чернівців та Тернополя», – ділиться враженнями заступник міського голови і член тендерної комісії Руслан Гайда
Врешті, експертна група комунального департаменту матиме тиждень, аби зібрати інформацію, проаналізувати її та прийняти рішення стосовно найкращого претендента. Вирішили, поїхати і подивитися у сусідні міста, на власні очі побачити організацію транспортного сполучення та контролю, аби мати змогу реально оцінити запропоновані ініціативи. У департаменті хочуть мати продукт, який одразу працюватиме, на експерименти не погоджуються.
Трекери івано-франківські перевізники закуплять за власний кошт. Контроль – одна з умов підняття вартості проїзду до чотирьох гривень. Той, хто відмовиться, остаточно втратить маршрут, запевняють у департаменті, а на їхнє місце прийдуть нові перевізники.
У рішенні міськвиконкому про підняття тарифів йдеться про обов’язкове виконання таких умов: обладнати транспорт засобами GPS-контролю, видавати серійні квитки, чистити салон автобуса, водієві мати акуратний вигляд.
Власне, конкурс на придбання пристроїв моніторингу розчарував опозиційно налаштованих до вимог міської ради перевізників. Їхні розмови про те, що участь у ньому ніхто не братиме, були явно перебільшеними. На ринок послуг вийшли представники, які не те що роками займаються організацією контролю за дорожнім рухом, а мають неоціненні технічні надбання.
Тож показові автобуси із засобами контролю, водіями в уніформі, стерильним салоном та барвистими квитками пропонується шукати в Івано-Франківську вже з 12 червня…
Ірина ТИМЧИШИН, Галицький кореспондент
Шукайте деталі в групі Facebook