facebook

Діти в школах навчатимуться по-новому: що потрібно знати українцям

Скоро в школах з’являться групи продовженого дня і для учнів з особливими потребами, а розділяти їх будуть виключно за віком. Такі зміни містяться в проекті відповідного наказу Міносвіти.



“Ми підготували порядок, який відповідає вимогам часу і враховує потреби як усіх дітей, так і навчальних закладів”, – заявила днями міністр освіти Лілія Гриневич і додала, що документ чекає схвалення Мін’юсту. Щоб він вступив в силу, вже скасували стару постанову Кабміну про групи продовженого дня.

Згідно з новим документом, вікова різниця учнів у групі продовженого дня не може перевищувати двох років. Раніше ж після уроків могли разом залишатися школярі з чотирирічної різницею у віці. Втім, нововведення не торкнеться сільських шкіл – там покищо все залишиться по старому.

Першокласники не муситимуть спати після обіду, проте така можливість може бути передбачена. Також учням дозволять приділяти підготовці домашнього завдання не більш години. Раніше другий і третій класи виконували домашку 1 година 10 хвилин, четвертий-шостий – 1,5-2,5 години, а сьомий – взагалі 3 години. Тепер більше часу виділили на спортивні ігри – 1 година замість 35-45 хвилин. Окрім того, вчителі повинні кожні 15 хвилин проводити для школярів у групі продовженого дня фізкультхвилинки.

Наказ також дозволить створювати і інклюзивні групи продовженого дня. Їх збиратимуть за письмовим запитом батьків. Такі класи зможуть відвідувати або 1-3 дитини з порушеннями опорно-рухового апарату і затримкою психічного розвитку, або ж не більше двох дітей з числа сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, аутизмом або на візках.

Вчителі поставилися до нових норм неоднозначно.

“Зменшення часу на домашнє завдання означає, що ми зможемо приділити більше часу виховної роботи. Це позитивний момент”, – говорить вчитель географії Олександра Гапко.

Читайте також:  Федоров розповів, чому впровадження грантів на навчання буде корисним для вишів

Але додає, що багатьом дітям цього часу може не вистачити на домашку.

“Якщо її доведеться доробляти вдома, батьки явно будуть незадоволені”, – зазначає педагог.

Водночас вчитель молодших класів Олена Тимофєєва вважає, що правило щодо інклюзивних груп варто доопрацювати:

“Діти з особливими потребами і раніше залишалися на групі продовженого дня разом з усіма. Недоцільно відокремлювати їх від колективу. А в невеликих школах ще може виникнути проблема з виділенням вчителя на таку маленьку групу”.

Батьки – за різний вік

Батькам сподобалися лише окремі правила постанови.

“Треба було давно скасувати обов’язковий сон на групі продовженого дня. Це безцільно витрачений час і вчителі, що намагається укласти дітей, і дітей, які спати не хочуть”, – стверджує мама п’ятикласника Юлія Кондратюк.

“Цю годину і правда краще витратити на спорт”, – додає вона.

А ось мама третьокласника Ольга Мішина підкреслює, що на домашнє завдання потрібно більше часу, і не схвалює розділення груп за віком.

“На групі продовженого дня молодші діти могли подружитися з більш старшими, по-моєму, це добре для загальної атмосфери в школі. Моя дитина, наприклад, познайомився зі своїм кращим другом з старшого класу саме на групі продовженого дня”, – розповіла нам Ольга.

Шукайте деталі в групі Facebook

Джерело.