Одруження по-новому: Що потрібно знати для успішного укладання шлюбу
Створення сім’ї – серйозний етап у житті кожної людини. І, звичайно, вступаючи в шлюб кожен впевнений, що це буде раз і на все життя. Тому хочеться, щоб все – наряди молодят, торт, весільна церемонія і торжество – було бездоганним.
Щоб ви могли організувати все найкращим чином і уникнути неприємних сюрпризів, пропонуємо ознайомитися з новими правилами вступу в шлюб в Україні.
Згідно із законодавством, порядок укладення шлюбу передбачає три етапи:
1. Вибір РАЦСу для проведення одруження. Оскільки зараз можна подавати документи в будь-який РАЦС, незалежно від реєстрації місця проживання молодят, можна вибрати його на свій смак (наприклад, за такими критеріями, в улюбленому місті, красивому місці, зручному розташуванні, з низькою статистикою розлучень і т. Д.).
2. Ознайомлення з правами та обов’язками. Коли ви прийдете подавати документи в РАЦС, його співробітники ознайомлять вас з основними пунктами Сімейного кодексу України, розкажуть про права та обов’язки подружжя і батьків, про відповідальність за приховування фактів, що перешкоджають реєстрації шлюбу і т. д.
3. Подача заяви на реєстрацію шлюбу. Заяву майбутнє подружжя повинні подавати особисто або в разі поважних причин, які цьому перешкоджають, через представника. Також зараз з’явилася можливість подавати заяву онлайн через сайт «Звернення в сфері державної реєстрації актів цивільного стану». Правда, таким чином подати заявку можна поки не в усі РАЦСи країни.
Якщо ви вирішили подавати заяву в електронному вигляді вам потрібно:
• зареєструватися на вказаному вище сайті;
• вибрати відділення РАЦСу, дату, час і тип церемонії;
• сплатити держмито;
• заповнити в електронному вигляді форму заяви, затвердивши її своїми цифровими підписами. Якщо у вас її немає, вам все-таки доведеться протягом 3 робочих днів після реєстрації заявки відправитися в обраний вами РАЦС і подати заяву особисто.
Які документи потрібні для реєстрації шлюбу в 2018 році
Вирушаючи подавати заяву в РАЦС не забудьте взяти з собою повний пакет документів.
Молодята – громадяни України
• громадянський паспорт;
• ідентифікаційний код;
• квитанція про оплату державного мита та послуг РАЦСу;
• неповнолітнім свідоцтво про народження і дозвіл суду на вступ в шлюб.
Повторний шлюб
Крім наведеного вище пакета документів, потрібно мати документ, що підтверджує припинення попереднього шлюбу. Це може бути:
• свідоцтво про розлучення;
• рішення суду про розірвання шлюбу;
• свідоцтво про смерть одного з подружжя;
• рішення суду або висновок РАЦСу про визнання шлюбу недійсним
Реєстрація шлюбу з іноземцем
• паспорт
• документ, що підтверджує наявність законних підстав для перебування в Україні
Всі документи, складені за межами України, повинні бути перекладені на українську мову та засвідчені нотаріально.
Скільки часу чекати реєстрації шлюбу
Зазвичай день весілля призначають через місяць після подачі заяви. За поважних причин, підтверджених документально (наприклад, вагітність нареченої, тривале відрядження, стан здоров’я, призов до армії і т. Д.) Розписка може бути проведена навіть в день подачі заяви.
Також з липня 2016 року в деяких містах України рішенням Кабінету міністрів був запущений пілотний проект, який дозволяє молодятам розписатися в будь-який зручний для них час, навіть через кілька годин після подачі заяви. Як очікується, незабаром експрес реєстрація буде можлива по всій країні, при чому не тільки в містах, але і в сільській місцевості. Більш того в деяких містах України подати на реєстрацію і укласти шлюб можна буде цілодобово.
Ще одним нововведенням є те, що тепер в паспорт громадянина України не будуть ставити штампи про укладення шлюбу, а також відмітки про розлучення, документальним підтвердженням шлюбу стане лише свідоцтво про його укладення.
Скільки коштує укласти шлюб за добу в 2018 році в Україні
Вартість експрес-реєстрації шлюбу залежить від різних факторів. Якщо ви вирішили стати подружжям в будні дні з 9.00 до 17.00 – від 1000 грн.
У вечірній і нічний час – з 16.00 до 9.00 або у вихідний – від 1700 грн. Хочете взяти шлюб протягом години? Це обійдеться вам від 2000 грн. Термінова виїзна церемонія – від 2500 грн.
Пільгова вартість передбачена для інвалідів, ветеранів, дітей-сиріт та бійців АТО.
Шукайте деталі в групі Facebook