Чи вплине подорожчання івано-франківських маршруток на якість надання послуг?
Зростання вартості проїзду у громадському транспорті докотилося і до Івано-Франківська. Щоправда, у нас про це поки що тільки говорять.
“Попри ті питання, які є до перевізників потрібно зрозуміти, що все подорожчало, тому буде дорожчати і проїзд. Зокрема у деяких районних центрах нашої області проїзд уже по 3,50 – 4 гривні”, – зауважив очільник міста.
Та Анушкевичус вважає, що проїзд у громадському транспорті міста повинен становити 3 – 3,50 гривень, а не 5. Окрім того, при підрахунках потрібно звернути увагу на те, що є різна протяжність маршрутів тож потрібно вирахувати середню довжину.
До слова, на одній з останніх оперативних нарад міський голова Віктор Анушкевичус розкритикував роботу перевізників. А саме, звернув увагу на чистоту салонів та нерегулярність окремих маршрутів.
Приватний перевізник Ольга Костів вважає, що піднімати проїзд необхідно, адже собівартість паливно-мастильних матеріалів є дуже високою.
“Зараз такий час, що ми не можемо щось вимагати у влади. Але потрібно, щоб і чиновники нас зрозуміли і допомогли. Можливо, потрібно видавати нам талони на дизпаливо. Зараз я не бачу виходу із ситуації, яка склалася на сьогодні. Адже не знаю, як обрахувати собівартість проїзду, бо зараз всі зупинилися на вартості дизпалива, а про вартість запчастин та курс долара забули. Водночас ми розуміємо, що люди не мають грошей. Адже зарплатні ніхто не піднімає, але возити людей безкоштовно ми також не можемо”, – пояснює підпримець.
Натомість активіст спільноти “Бойкот маршруток Івано-Франківськ” Володимир Кушніренко вважає, що якщо враховувати вартість пального, то ціна перевезення повинна б бути змінена, та все ж піднімати до 5 гривень не правильно.
“Проблема транспортної галузі в місті не повинна вирішуватися за рахунок підняття тарифу. Система пасажирських перевезень не є уніфікованою. Адже у Франківську багато маршрутів пересікаються, багато з них є збитковими і підняття вартості проїзду їм не допоможе. Тому цю проблему потрібно вирішувати комплексно, а не піднімати тарифи”, – наголошує Володимир.
За його словами, ніхто не бачив фінансових розрахунків тож наполягати на 5 гривнях неправильно.
“Я впевнений, що якщо б вартість проїзду становила 4 гривні, то було б комфортно і перевізникам, і містянам”, – резюмує Кушніренко.
Варто зазначити, що думки пересічних мешканців з цього приводу теж не дуже різняться.
До прикладу, мешканка Івано-Франківська пані Марія розуміє, що ціну таки піднімуть, бо мають на це вагомі причини. Каже, що їй прийдеться на чомусь економити, адже зарплатню не піднімають. Тому знайшла для себе вихід – ходитиме з роботи пішки. В такий спосіб жінка планує зекономити половину витрат на дорогу.
Натомість студентка Катерина вважає, що якщо на паливно-мастильні матеріали потрібно більше коштів, то на їхнє прибирання гроші не потрібні.
“Усі розуміють, що ростуть ціни на все, але щоб помити у маршрутці кошти не потрібні. Невже водіям важко взяти відро води та ганчірку і витерти бруд? Звичайно, не всі брудні, але більшість такі, наче ними не людей, а свиней возять. Це також стосується і хамства водіїв. От як їх привчити не бути грубими з пасажирами? Мені здається, що це може бути нашою місцевою туристичною приманкою. Буде “Франківськ – місто водіїв-хамів”. І європейці будуть їхати подивись, як тобі за твої ж гроші можуть “вишукано” нахамити”, – жартує дівчина.
Тож стає зрозуміло, що всі погоджуються із підняттям вартості проїзду і він таки подорожчає. Тим не менш залишається надіятись, що брудні салони, потерті сидіння та хамство водіїв залишаться у минулому разом із 2,75.
Нагадаємо, востаннє проїзд в івано-франківських маршрутках зріс 1 липня минулого року. Тоді ціни на проїзд підняли з 2 до 2,75 гривень.
Шукайте деталі в групі Facebook