Чому ви ніколи не одружитеся на правильній людині
У минулі покоління було набагато менше розмов про «сумісності» і про те, як знайти свою ідеальну половинку.
Сьогодні ж ми шукаємо того, хто прийняв би нас такими, як є, і виконав всі наші бажання. Це створює цілий набір нереалістичних очікувань, що призводять у відчай і тих, хто шукає, і тих, кого шукають.
У своїй гумористичній замітці Джон Тірні пропонує посміятися над неможливістю ситуації, в якій ми опинилися завдяки нашій культурі. Він згадує деякі причини, за якими його неодружені друзі припинили свої недавні відносини:
«Вона неправильно вимовляла прізвище «Гете».
«Як я могла серйозно ставитися до людини, у якого «Правила зйому: Метод Хітча»- улюблений фільм?»
«Якщо б вона тільки скинула пару кілограмчиків!»
«Звичайно, він один із власників фірми, але фірма-то невелика. І ще він носить такі короткі чорні шкарпетки».
«Ну, все починалося чудово… гарне обличчя, відмінна фігура, приємна посмішка. Все йшло нормально.. поки вона не повернулася… » – Після злісної паузи він похитав головою, -« …у неї були брудні лікті».
Іншими словами, деякі люди хочуть занадто багато від партнера по шлюбу. Вони не бачать шлюб як союз двох недосконалих людей, які вирішили бути разом, щоб створити простір стабільності, любові і втіхи, «спокійну гавань в безсердечному світі», висловлюючись словами Крістофера Лаша. Швидше, вони шукають того, хто буде приймати їх, доповнювати їх здатності і виконувати їх сеκсуальні і емоційні бажання. Тут, дійсно, потрібно жінка «письменник-романіст / космонавт з досвідом роботи в світі моди» і такий же еквівалент в чоловікові. Шлюб, заснований не так на самовідданості, як на самовираженні, передбачає невимагаючого затрат партнера, який задовольнить всі ваші потреби, не просячи нічого натомість. Попросту кажучи, сьогодні люди хочуть занадто багато від свого партнера по шлюбу.
Ви ніколи не одружитеся на правильній людині
Біблія пояснює, чому пошук сумісності здається таким неможливим. Як пастор, я говорив з тисячами пар, які хотіли хто створити сім’ю, хто зберегти сім’ю, а хтось і врятувати свою сім’ю. Знову і знову я чув від них: «Любов не повинна бути такою важкою, вона повинна приходити природньо». У відповідь я завжди кажу: «З чого б це? Хіба той, хто хоче професійно грати в бейсбол, каже: «Потрапити в м’яч не повинно бути так важко!» Або той, хто прагне написати найбільший американський роман своєї епохи, скаже: «Не повинно бути так важко створити переконливих героїв і захоплюючий сюжет?» Цілком зрозуміло заперечення: «Але це не бейсбол і не література. Це любов. Любов просто повинна прийти природньо, якщо дві людини сумісні, якщо вони дійсно дві ідеальні половинки».
Християнська відповідь на це така: сумісних людей не існує.
Професор Дюкского Університету Етики Стенлі Хауервоз висловив таку точку зору: Для шлюбу руйнівна етика самовираження, яка передбачає, що шлюб і сім’я перш за все є інститутами особистого задоволення, необхідних нам, щоб стати «повноцінними» і щасливими. Стверджується, що є десь правильна пара для нас, і якщо ми гарненько пошукаємо, ми її знайдемо. Це моральне твердження упускає один найважливіший аспект шлюбу. Воно ігнорує той факт, що ми завжди вступаємо в шлюб з неправильною людиною.
Ми ніколи не знаємо, на кому одружилися, ми тільки думаємо, що знаємо. Або навіть якщо ми уклали шлюб з правильною людиною, дайте трохи часу, і він або вона зміниться. Тому що шлюб, будучи чимось настільки великим, означає, що ми не залишимося колишньою людиною, вступивши в нього. Найперше завдання шлюбу – навчитися любити і піклуватися про незнайомця, який виявився вашим чоловіком / дружиною.
Професор Хауервоз вказує, що немає на світі двох сумісних для шлюбу людей, а саме, що шлюб докорінно змінює нас. Але є ще одна причина. Будь-які дві людини, котрі вступають у шлюб, духовно зломлені гріхом, що, крім іншого, означає егоцентризм – життя incurvatus in se (всередину, в себе). Як сказав автор Денис де Ружмон: «Чому егоїстичні незрілі невротики повинні раптом стати ангелами, як тільки вони закохуються..?» Саме тому хороший шлюб вимагає ще більшої праці, ніж спортивна або художня майстерність. Неможливо грати професійно в бейсбол або написати літературний шедевр тільки з природнім талантом, без дисципліни і титанічних зусиль. Чому має бути легко жити в мирі та любові з іншою людиною, якщо всередині нашої людської природи щось глибоко неправильно? Насправді, багато тих, які досягли успіхів у спорті та мистецтві, зазнали краху в своєму шлюбі. Таким чином біблійна доктрина про гріх пояснює, чому шлюб – більше, ніж що-небудь хороше і важливе в нашому грішному світі – так сповнений праці і болю.
Немає неправильного вибору
Чому ж шлюб настільки сповнений болю і все ж настільки чудовий? Тому що він є відображенням Євангелія, яке повно болю і чудове одночасно. Євангеліє полягає в тому, що ми ще більше грішні і зіпсовані, ніж навіть сміємо вірити, і, в той же самий час, ще більше люблені і прийняті в Ісусі Христі, ніж будь-коли осмілювалися б на це сподіватися. Це єдиний вид відносин, який дійсно змінить нас. Любов без істини – просто сентиментальність, вона підтримує і зміцнює нас, але сприяє заперечення наших вад. Істина без любові жорстока, вона дає нам інформацію, але таким шляхом, що ми не можемо почути. Божа рятівна любов у Христі, однак, відрізняється і радикальною правдивістю щодо того, хто ми, і в той же час радикально, безумовно присвячена нам. Викриття і покаяння спонукають нас триматися і відпочивати в Божій милості і благодаті.
Труднощі в шлюбі допомагають пережити більше цієї трансформуючої любові Бога. Але хороший шлюб також буде місцем, де ми відчуваємо цю змінюючу нас любов на людському рівні.
(Уривок з книги Тімоті Келлера і Кейті Келлер «Значення шлюбу»), Hristiane
Шукайте деталі в групі Facebook