Автоцивілка по-новому: що і для кого змінилось у законодавстві
З початку грудня цього року для учасників ДТП змінилася система виплат – відтепер водій в разі аварії за відшкодуванням збитків може звернутися до своєї страхової компанії, а не вибивати гроші з страховика винуватця.
Про це передає Ukr.Media.
Що змінилося?
З початку грудня цього року в Україні в страхуванні цивільної відповідальності власників авто відбулися зміни – запрацював новий механізм прямого врегулювання, відзначила в коментарі сайту керуючий партнер адвокатського об’єднання “Галлекс” Юлія Галич. Це означає, що відтепер потерпілий – власник транспортного засобу – при настанні ДТП має право звернутися за відшкодуванням шкоди безпосередньо до своєї страхової компанії. Страховик здійснює виплату потерпілому, а в подальшому взаєморозрахунки між страховими компаніями відбуватимуться без участі учасників ДТП.
Запровадивши такий механізм, наголошує Галич, Україна практично перейняла передовий європейський досвід у сфері страхування. Адже угоди щодо прямого врегулювання збитків між учасниками ринку обов’язкового страхування автоцивільної відповідальності підписані між страховиками в багатьох країнах ЄС, зокрема, Бельгії, Франції, Іспанії, Польщі та інших.
Віце-президент СК “АХА Страхування” Максим Межебицький в коментарі сайту “24” наголошує: в березні цього року 17 страхових компаній-лідерів ринку підписали угоду про пряме врегулювання, але можливим впровадження механізму стало тільки з 1 грудня 2016 року, після отримання дозволу Антимонопольного комітету України.
На сьогодні, за словами Межебицького, сукупна частка компаній-учасників угоди становить близько 50% за кількістю проданих полісів. Таким чином, у клієнтів цих страховиків ймовірність потрапляння в ДТП з другим учасником, застрахованим в компанії, яка також бере участь в угоді, становить ті ж 50%.
Які страхові компанії беруть участь?
АХА Страхування, Арсенал Страхування, PZU Україна, ВУСО, АСКА, Оранта, ПРОСТО-страхування, УНИКА, Провідна, ІНГО Україна, Універсальна, Міжнародна СК, КРЕДО, АСКО-Донбасс Северний, Колоннейд Україна, Брокбізнес, Країна.
Укладення цієї угоди, коментує Юлія Галич, має добровільний характер і наразі не є обов’язковим для учасників ринку страхових послуг. Тим часом на розгляді у Верховній Раді України перебувають законопроекти №3551 та №3670, і якщо їх схвалять – в Україні запровадять систему прямого врегулювання шкоди в обов’язковому порядку.
Які плюси для водії?
До моменту впровадження системи, наголошує Галич, більшість водіїв сприймало обов’язок страхування цивільної відповідальності як формальність, і при виборі страхової компанії керувалися принципом “якнайдешевше”, не звертаючи увагу на те, чи зможе в подальшому страховик реально відшкодувати збитки. Відтепер власники авто, переконана керуючий партнер адвокатського об’єднання “Галлекс” Юлія Галич, обиратимуть страховика за принципом “як для себе”, надаючи перевагу надійним та перевіреним страховим компаніям, що в подальшому забезпечить реальне відшкодування шкоди при настанні ДТП.
Водночас механізм істотно скоротить терміни виплат. Так, якщо зараз середній термін виплати з ОСЦПВ (обов’язкового страхового полісу для власників транспортних засобів в Україні) становить 120-130 днів, то в разі прямого врегулювання клієнти отримають виплату за 1-2 тижні, додає Максим Межебицький. Власник полісу ОСЦПВ за механізмом прямого врегулювання буде звертатися до компанії, в якій він придбав поліс, а, отже, буде впевнений у сервісі та гарантії виплати.
Які збитки підлягають прямим виплатам?
Виплата відшкодування, пояснює Юлія Галич, відбуватиметься за таких умов:
1. Обидва учасники ДТП повинні мати дійсні страхові поліси, видані страховиками, що підписали угоду про пряме врегулювання, в іншому разі відшкодування шкоди не відбуватиметься за таким принципом, а діятимуть загальні правила.
2. Учасників ДТП повинно бути не менше та не більше двох.
3. ДТП необхідно оформити належним чином, а саме за допомогою поліції чи шляхом складення євро протоколу.
4. Система прямого врегулювання передбачає лише відшкодування шкоди, завданої пошкодженням транспортних засобів та не поширюється на відшкодування шкоди, завданої життю та здоров’ю. При цьому виплаті підлягають лише збитки, що не перевищують 100 000 грн.
Як відбуватиметься це на практиці?
Страховики сформують додатковий гарантійний фонд в розмірі 50% середньомісячного обсягу страхових виплат, уточнює Межебицький. Один раз на місяць буде сформований реєстр зустрічних вимог між страховиками, які вчинили відшкодування, до страхових компаній винуватців ДТП. Компенсація витрат між страховиками відбуватиметься через розрахунково клірингову систему.
За словами Віце-президента СК “АХА Страхування”, кошти страховиків будуть зараховані на спеціальні рахунки в УкрСиббанку, який був обраний в ролі уповноваженого банку. Пілотний проект з прямого врегулювання – це крок назустріч 7 мільйонам українських автовласників, вважає Межевицький, що допоможе встановити не тільки нові стандарти врегулювання виплат, а також спрямувати ринок до конкуренції та якісного сервісу. Ну що ж, поживемо – побачимо.
Шукайте деталі в групі Facebook