“Авіаносець” у місті або “CentAirStation” – аеропорт майбутнього
Європейські студенти-дизайнери та експерти з дослідницького центру “Bauhaus Luftfahrt” розробили багаторівневий аеропорт для міста. Про це повідомляє Deutsche Welle
.
Хоч ми сьогодні завдяки інтернету вже доволі тісно зв’язані з друзями, знайомими по всьому світу, і хоча комунікація відбувається в режимі реального часу, безпосереднє людське спілкування не може замінити ніщо. Отже, і в майбутньому неодмінно теж захочеться час від часу бачитися з кимось особисто, а не лише перетинатись у просторах всесвітньої павутини.
Можливо, ми сідатимемо в самокеровану машину або ж у високошвидкісний потяг. Та коли дорога забирає надто багато часу, напевне, вибір буде зроблено впаде все ж на користь літака. Але слід визнати, що, попри всі досягнення техніки, дорога до і з аеропорту, реєстрація та очікування, все ще представляють собою чималу пригоду.
Аеропорти в центрі міст – поки що це радше виняток, ніж правило: вони не приймають багато пасажирів. Тенденція йде швидше до зведення величезних аеропортів за містом.
Але все може змінитися – якщо реалізується бачення майбутнього, запропоноване групою студентів та дослідників. Вони презентували свій проект на Берлінському авіасалоні.
Ідея міського аеропорту називається “CentAirStation” та призначена для літаків майбутнього типу CityBird, які здатні підніматись у повітря й приземлятись на коротких злітно-посадкових смугах.
Термінал Centair має бути 640 метрів завдовжки й лише 90 метрів завширшки. Це виміри не лише злітно-посадкової смуги, але й усієї будівлі аеропорту. Майже як авіаносець – лише не в морі, а на суходолі, а точніше – в місті.
Аеропорт спроектований з розрахунку на 10,5 мільйона пасажирів на рік. Для порівняння – найбільше летовище України “Бориспіль” за минулий рік пропустив 7,2 мільйона пасажирів. Centair зможе збільшувати пропускну спроможність і до 15 мільйонів – для цього він має працювати 16 годин на добу та приймати й відправляти близько 30 рейсів на годину.
Для такого летовища доведеться розробити спеціальні літаки типу CityBird, які б враховували вимоги міст з високою щільністю населення: йдеться про захист від шуму, безпечність, а також здатність злітати й сідати на коротких смугах.
От як уявляють собі такий літак розробники проекту “CentAirStation”: для використання лише 640 метрів злітно-посадкової смуги крила мають бути сконструйовані таким чином, щоб літак швидко досягав значної підйомної сили за порівняно невеликої швидкості. Літак також повинен стрімкіше набирати висоту. Розробники очікують, що у майбутньому навігаційні системи працюватимуть точніше, ніж сьогодні, тому посадка має здійснюватися автоматично.
До того ж, слід запланувати й систему катапультування, яка повинна прискорювати літак на старті. Задля безпеки повинна бути й система перерваного зльоту. У випадку надзвичайної ситуації вона загальмує і захистить повітряне судно.
Уже за 15 хвилин після приземлення літак має бути готовий до злету з новими пасажирами на борту. Для цього висадка та посадка відбуватимуться під час заправки чи то заміни батарей електролітаків майбутнього.
Щоб пасажири могли швидко дістатися літака або ж міського транспорту, переміщення буде влаштовано вертикально – ліфтами та ескалаторами. Пасажир повинен мати змогу вже через десять хвилин після приземлення полишити аеропорт.
Рулювання літака на аеродромі, зокрема на шляху від ангару до злітно-посадкової смуги, виглядає футуристично: як на авіаносці, літаки CityBird підніматимуться ліфтом з глибин будівлі.
До громадського транспорту дістатися також буде нескладно: кілька поверхів вниз до станції електричок та поїздів.
Проект був розроблений студентами Школи мистецтв у Глазго та дослідницьким центром аероруху Bauhaus Luftfahrt.
Джерело: http://dw.com/p/1J00z
Шукайте деталі в групі Facebook