facebook

Без хімії, фізики та біології: одна з найкращих вчителів України назвала головний недолік реформи старшої школи

З 2027 року в Україні запрацює реформа старшої школи, яка передбачає створення мережі академічних та професійних ліцеїв. Учні зможуть обирати профілі та предмети для поглибленого вивчення, а обов’язковими залишаться українська мова та література, англійська мова, історія України, математика, фізична культура та “Захист України”.



Лариса Романишин, яка минулого року ввійшла у топ-10 переможців премії для вчителів Global Teacher Prize Ukraine, вважає, що запропонована реформа старшої школи в Україні відкриває нові можливості для учнів. Проте, на переконання освітянки, вона має свої недоліки, передає Укрінформ.

На її думку, у перспективі це може призвести до дефіциту кваліфікованих фахівців, що уповільнить технологічний прогрес та інновації. Це зробить Україну менш конкурентоспроможною у світі, нездатною ефективно реагувати на глобальні виклики.

Без хімії, фізики та біології: одна з найкращих вчителів України назвала головний недолік реформи старшої школи
“Можливо, варто переглянути підходи до обов’язкових предметів. Важливо, щоб учні отримували не лише свободу у виборі предметів, але й базові знання, які будуть корисними в майбутньому”, – додала вона.

Водночас вчитель ІТ з Києва, теж фіналіст Global Teacher Prize Ukraine 2024 Олександр Думишинець підтримує рішення не робити фізику, хімію, біологію та географію обов’язковими для всіх учнів, адже не кожному вони потрібні в майбутній професії.

“Якщо учню необхідна фізика, він обере відповідний профіль. Якщо я планую кар’єру в STEM-галузі, ці предмети будуть у моєму навчальному плані. Але якщо мене цікавлять гуманітарні науки, мистецтво чи креативні індустрії, то чи потрібні мені фізика чи хімія у великому обсязі?” – зазначив педагог.

Без хімії, фізики та біології: одна з найкращих вчителів України назвала головний недолік реформи старшої школи
Як відомо, академічне спрямування у старшій школі передбачає поглиблене вивченням предметів і курсів для подальшого здобуття вищої освіти, а професійне – орієнтоване на здобуття професії згідно з потребами ринку праці.

Читайте також:  Як раніше вже не буде: У школах змінили дату початку літніх канікул

Тобто академічні ліцеї готуватимуть майбутніх абітурієнтів, а професійні – тих, хто більше тяжіє до практичних занять.

У МОН, коментуючи реформу, зазначають, що у академічних ліцеях учні зможуть обирати профілі та предмети для поглибленого вивчення, а також ті предмети, які їм цікаві. Обов’язковим буде все, що пов’язано з українською та англійською мовами; українською літературою; історією України; математикою; фізичною культурою та предметом “Захист України”.

Шукайте деталі в групі Facebook

Джерело.