Не лише низька зарплата: вчителі розповіли, що їх найбільше демотивує на роботі
В Україні спостерігається кадровий голод учителів через те, що молодь не обирає цю професію, а досвідчені педагоги змінюють фах.
Основні фактори, що демотивують вчителів, як молодих, так і досвідчених, описані в статті засновниці “Освіторії” Зої Литвин на “Дзеркалі тижня”.
Професія вчителя втрачає свою престижність. Але що ж так відлякує молодих фахівців та досвідчених педагогів у роботі вчителем? Чи здивують вас основні фактори та чи притаманні вони лише освіті?
В Україні спостерігається кадровий голод учителів. І це проявляється і в тому, що молодь не обирає професію учителя, і втому, що досвідчені педагоги міняють фах. 24 Канал, посилаючись на статтю засновниці “Освіторії” Зої Литвин на “Дзеркалі тижня”, називає головні демотиватори професії.
Чим незадоволені педагоги у своїй роботі
Дослідження “Вчителі України: кадровий потенціал”, проведене громадською спілкою “Освіторія” та дослідницькою агенцією Fama серед понад 10 тисяч учителів і студентів педагогічних спеціальностей із різних областей України, демонструє наступне.
Серед чинників, які найбільше викликають незадоволення в опитаних учителів, називають:
кількість бюрократії та перелік робочих завдань – 53%;
обсяг реального робочого навантаження – 60%.
Перевантаження роботою учителів приводить до демотивації, тож учителі швидко йдуть із професії, вказує Зоя Литвин у статті.
Менше половини – 47% учителів, задоволені своєю роботою.
Однак, є різниця між рівнем задоволеності серед молодших та старших за віком педагогів: старші вчителі зазвичай краще оцінюють свою роботу, ніж молодші.
Ще один демотиватор – рівень заробітної плати, яка є неспівмірною з навантаженням.
вчителів не задоволені рівнем зарплати – 68%,
частково задоволені – 19%,
задоволені – лише 12%.
Молодь негативніше оцінює свою заробітну плату, ніж учителі старшого віку.
Дослідження намагалося визначити й основні мотиватори професії, які стимулювали б їх продовжувати працювати в школі – учителі “за”:
скорочення бюрократичного навантаження (94%);
підвищення заробітної плати (91%);
створення сприятливих умов для професійного розвитку (90%);
дружній робочий колектив (87%);
матеріальне забезпечення навчального процесу (84%).
що мотивує учителів
Дослідження демонструє, що вирішення ситуації потребує комплексного підходу і діяти треба швидко. Адже, професія педагога для України дуже важлива.
Шукайте деталі в групі Facebook