facebook

Лікарчук назвав “шоу” обов’язковий тест з математики: для чого це в мистецьких закладах

Колишній очільник Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) та професор Ігор Лікарчук вважає, що обовʼязкове складання математики на вступних іспитах запроваджене для шоу.



За його словами, тест з цього предмету має бути за потребою абітурієнтів. Адже, якщо випускник вирішить обрати точну науку для життя, то він вивчатиме її і без тестів, проте якщо такого усвідомлення не буде, то навіть щотижневі тестування не змінять результати.

Своєю позицією ексочільник УЦОЯО поділився у Facebook. Лікарчук зауважує, що іспит з математики не перевіряє суттєві засади та відповідні компетенції. Тож освітянин дивується, для чого його складати абітурієнтам, які планують вступати у мистецькі заклади вищої освіти.

“Для чого ж тест із математики запроваджений як обовʼязковий? Можу запропонувати лише одну відповідь. Він запроваджений для… шоу. Яка мета тесту з математики для всіх без винятку? Для того, щоб відібрати кращих для навчання у конкретному ЗВО? Можливо. Але до чого тут мистецькі заклади? Для того, щоб перевірити знання з математики якомога більшої кількості випускників шкіл? Це зовсім смішно, адже той тест, щоб був запропонований, на думку кваліфікованих вчителів математики, якщо щось і перевіряє, то навряд чи суттєві засади математичного знання та відповідні компетенції”, – пише Лікарчук.

Він підкреслив, що після завершення школи, обовʼязковими мають стати іспити з історії України та української мови. Адже, якщо вступник схоче повʼязати своє життя з математикою, то він буде її вивчати і без тестів. Натомість, якщо такого усвідомлення немає, то навіть щотижневі випробування не змінять результати школярів.

“Щодо обовʼязковості тестів, то моя позиція давно визначена. Обовʼязковим, на етапі завершення навчання в середній освіті, має бути лише тест із історії України та української мови. Тести з інших предметів – за потребою тих, хто їх складає. Якщо людина усвідомить, що знання математики їй потрібні для життя, то і без всіляких тестів вона математику буде вивчати. Якщо такого усвідомлення не буде, то проводьте тестування хоч щотижня. Результати не зміняться”, – додав освітянин.

Читайте також:  Литва повертає платне навчання для українських студентів на прохання України

Колишній керівник УЦОЯО ділиться, що обовʼязкове складання математики призводить до негативного ставлення до цієї дисципліну у багатьох школярів.

На думку Лікарчука, аби поліпшити вивчення математики у школах, потрібно:

щоб була мотивація її вивчати в учнів;
щоб була мотивація у вчителів якісно навчати математиці;
зміст та умови навчання давали б можливість цю мотивацію підтримати.
Якщо ж у навчанні відсутні ці фактори, то жоден екзамен не змінить ситуацію.

Шукайте деталі в групі Facebook

Джерело.