facebook

Чи можна вчителю, який не має відповідної освіти, відразу встановлювати 13 розряд

Якщо людина призначена вчителем хімії з 13 тарифним розрядом. У тарифікації даному вчителю надали години технології та встановили 11 тарифний розряд (для технології).

Вчитель хімії пройшов атестацію на підтвердження займаної посади спеціаліста 1 категорії та підтвердження 13 т.р. як вчителя хімії. Як наслідок їй підняли тарифний розряд з 11 на 13 як вчителю технологій. Наскільки є правомірним такі дії? Чи можна вчителю, який не має відповідної освіти, відразу встановлювати 13 розряд? Також, цікавить питання щодо встановлення тарифних розрядів та оплати праці. З якого числа нараховувати заробітну плату після проходження курсів? Наприклад, раніше людина була призначена вчителем української мови 13 т.р. Згодом її довантажили, наприклад уроками хімії по 11 т.р (так, як відповідна освіта відсутня). Пройшовши курси по хімії, вчитель з якого часу має право на оплату праці по 13 т.р. З моменту, коли пройшла курси і отримала відповідне свідоцтво чи після атестації педагогічного працівника?

Відповідно до Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН від 09.09.2022 № 805 (далі – Положення), вчителям закладів загальної середньої освіти за результатами атестації присвоюються кваліфікаційні категорії.

Визначення ж тарифних розрядів, що відповідають кваліфікаційним категоріям і на основі яких відбувається нарахування заробітної плати, здійснюється за схемою тарифних розрядів педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, що затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 № 557 (додаток 6).

Згідно з п. 12 Р. І Положення педагогічні працівники, які мають педагогічне навантаження з кількох предметів, атестуються з того предмета, який викладають за спеціальністю. У цьому випадку присвоєна кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження за умови підвищення кваліфікації з тих предметів, викладання яких здійснюється не за спеціальністю. Окрім того, відповідно до абз. 5 цього ж пункту Положення, якщо в міжатестаційний період педагогічного працівника довантажено годинами з інших предметів, то присвоєна кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження до чергової атестації.

Читайте також:  Холодний душ для батьків: молодий учитель розкрив усю підноготну по школах – ви здогадувалися

Також, відповідно до п. 14 Р. І Положення передбачено, що за педагогічними працівниками, які переходять на роботу з одного закладу освіти до іншого, а також на інші педагогічні посади у цьому закладі освіти або які перервали роботу на педагогічній посаді (незалежно від тривалості перерви у роботі), зберігаються кваліфікаційні категорії, присвоєні за результатами останньої атестації. Атестація таких працівників здійснюється не пізніше ніж через два роки після прийняття їх на роботу.

Таким чином, при встановленні кваліфікаційних категорій, а відтак і тарифних розрядів, вчителям закладів загальної середньої освіти для нарахування оплати праці першочерговим є визначення результатів останньої атестації, незалежно від того, коли вона відбувалася.

Отже:

• правомірність дій закладу освіти при нарахуванні оплати праці вчителю за викладання годин хімії і технологій залежить від проходження вчителем підвищення кваліфікації з технологій;

• вчителю, який має вищу педагогічну освіту, але викладає предмет не за спеціальністю може бути встановлено першу категорію, якщо вона була присвоєна за результатами останньої атестації;

• на довантажені години з інших предметів в міжатестаційний період відразу поширюється присвоєна кваліфікаційна категорія, присвоєна під час останньої атестації;

• якщо на момент проходження атестації вчитель не підвищував кваліфікацію з предметів, що викладає не за спеціальністю, то присвоєна кваліфікаційна категорія буде поширюватися на ці предмети з моменту отримання свідоцтва про підвищення кваліфікації.

Джерело:



U-LEAD консультує

Шукайте деталі в групі Facebook

Джерело.