facebook

Батьки потирають руки: у школах розпочинаються масові перевірки

Позапланові перевірки в освітніх установах – важливий інструмент контролю, спрямований на забезпечення дотримання законодавства та якості освіти.



Подібні заходи здійснюються за участю комісії, що складається не менше ніж із трьох осіб, не пов’язаних особистими стосунками із співробітниками навчального закладу, щоб уникнути конфлікту інтересів. Крім того, до перевірки можуть залучатись треті особи – адвокати, аудитори, представники громадських об’єднань та інші. Про це пише nus.org.ua.

Важливо, що період проведення перевірки обмежений і може перевищувати 10 робочих днів, за умови, що кількість педагогічних працівників не перевищує 50 чоловік – у цьому разі перевірка скорочується до 5 робочих днів. При цьому навчальний процес не припиняється.

Процес перевірки починається без попереднього письмового повідомлення, але за наявності дозволу керівника навчального закладу. Якщо комісія не допускається до перевірки, складається акт та протокол про адміністративне правопорушення.

Перед початком перевірки має проводитися нарада, на якій присутні представники комісії, засновник навчального закладу, його керівник, а також при потребі інші співробітники, батьки. Учасників наради ознайомлять із предметом перевірки та проінформують про порядок її проведення.

Під час перевірки допускається фіксація процесу чи окремих дій засобами аудіо-, фото- та відеофіксації, при цьому не заважаючи проведенню перевірки.

Результати перевірки оформлюються в акті перевірки у трьох примірниках, які підписує голова комісії, експерти, керівник навчального закладу, треті особи при їх залученні. Якщо керівник не погоджується з актом, він може підписати його із зауваженнями.

Метою перевірки є не лише виявлення та фіксація порушень, а й надання можливості їх усунення та запобігання їх виникненню. Тож у розпорядженні, складеному виходячи з акта перевірки, вказується термін усунення порушень (трохи більше року).

Читайте також:  В УЦОЯО назвали дати проведення сертифікації для вчителів

Інституційна аудиторія – це важливий зовнішній оціночний захід, спрямований на оцінку роботи школи, включаючи освітнє середовище, систему оцінки, педагогічну діяльність та управлінські процеси, а також дотримання навчальним закладом вимог законодавства у галузі загальної середньої освіти.

Як розповідає Руслан Гурак, планові інституційні аудити нині не проводяться у зв’язку з мораторієм воєнного стану. Однак така оцінка може бути проведена позапланово за ініціативою засновника, директора, педагогічного колективу чи наглядової ради школи.

Крім того, позапланову аудиторію можуть провести у тому освітньому закладі, який має низьку якість освітньої діяльності (якщо це підтверджено результатами незалежного зовнішнього моніторингу якості освіти відповідно до законодавства). Разом з тим, наприклад, якщо установа хоче набути статусу наукового ліцею, вона обов’язково має пройти інституційну аудиторію, пояснив голова ДСЯО.

Що ще варто знати про позапланову інституційну аудиторію:

– перед її проведенням представники ДСЯО вивчають ті матеріали, які згідно зі статтею 30 Закону України “Про освіту” повинні бути розміщені на сайті освітньої установи;

– готують проект наказу та направляють керівнику установи письмове повідомлення про те, що у такий термін відбудеться інституційна аудиторія; до початку роботи установи надсилається опитувальний лист. Наприклад, у питанні про проведення самооцінки керівник повинен відповісти, на якому рівні, на його думку та думку його колективу, знаходиться установа;

– склад експертної групи залежить кількості працівників. Наприклад, якщо школа невелика, то достатньо трьох експертів, а якщо велика – їх може бути і 12;

– від кількості працівників у школі залежить і тривалість аудиту (5 робочих днів, якщо працівників не більше 50, та 10 – якщо більше);

– останнього дня експертна група складає акт, який підписує керівник. Якщо під час аудиту було виявлено порушення вимог законодавства, то експерти також видадуть розпорядження щодо їх усунення.

Читайте також:  “Цькування у школах ніколи не зникне”, – психологиня

Загалом, додає Руслан Гурак, наслідками інституційної аудиторії є висновки щодо якості освітньої та управлінської діяльності закладу, внутрішня система забезпечення якості освіти та рекомендації щодо вдосконалення діяльності освітньої установи.

Шукайте деталі в групі Facebook

Джерело.