facebook

Міносвіти презентує проєкт нового закону “Про професійну освіту”

Міносвіти України презентує проєкт нового закону “Про професійну освіту”. Документ має закласти основу для майбутніх змін у сфері.



Джерело: Міносвіти України

Законопроєкт вже опублікували на сайті відомства для громадського обговорення. Воно триватиме до 2 травня 2024 року.

Сферу професійної освіти регулюватиме новий документ
Ухвалення закону зумовлює потреба економіки у кваліфікованих кадрах, а також запит на фахівців для майбутньої відбудови.

У законопроєкті описані зміни, що стосуються активного залучення бізнесу до освітнього процесу, розширення автономії закладів, поліпшення освітніх програм, дерегуляція сфери, а також оновлення термінології,
– кажуть у МОН.

Віцепрем’єр Михайло Федоров наголошує: хочемо зробити багато революційних кроків у трансформації професійної освіти, щоб забезпечувати нашу економіку кваліфікованими фахівцями, які будуть підтримувати розвиток та відбудову нашої країни.

Для цього необхідно розвивати, осучаснювати та модернізувати профтехи, а також трансформувати систему освіти. Один із кроків – зміна законодавства,
– уточнив посадовець.

І додав, що для розробки законопроєкту “Про професійну освіту” залучили бізнес та освітніх експертів, щоб врахувати виклики та потреби ринку, актуалізувати освітні програми, щоб у результаті побудувати сучасну та гнучку систему професійної освіти.

Що буде у новому законопроєкті
У новому законопроєкті пропонують більше залучати бізнес до освітнього процесу через створення в закладах колегіального органу управління наглядової ради, участь у розробленні нових кваліфікацій, призначенні керівника тощо.

Документ також пропонує розширити автономію закладів через можливість здійснення ними господарської діяльності — як державне (комунальне) некомерційне підприємство.

Розглядають також запровадження єдиного рівня професійної освіти (освітньої кваліфікації) та єдиного типу закладу – професійного коледжу.

Сьогодні професійна освіта досі регулюється законом 1998 року. Водночас потреба в запровадженні нових підходів і моделей для навчання за професіями надзвичайно зросла. Саме тому ми розробили новий законопроєкт, який відкриває перед бізнесом унікальні можливості для активної участі у процесі майбутніх спеціалістів,
– зазначив очільник МОН Оксен Лісовий.

Читайте також:  У Міносвіти розповіли про підвищення зарплати вчителів вже із квітня

Документ також акцентує на поліпшенні освітніх програм та навчальних планів. Зокрема, здобуття професійної освіти за освітніми програмами старшої профільної школи професійного спрямування.

У МОН також зазначають, що важливою зміною є також дерегуляція і дебюрократизація системи професійної освіти. Такі зміни планують запровадити через гарантування можливості здобуття професійної освіти без прив’язки до місця реєстрації, чіткий поділ повноважень органів управління у сфері та складання освітніх програм на основі професійних стандартів та скасування атестації закладів.

У законопроєкті також пропонують оновити термінологію, зокрема змінити назву сфери з “професійно-технічної” на “професійну”, “кваліфікованого робітника” на “спеціаліста”, а також відійти від поняття “учень”, замінивши на “студент”.

Шукайте деталі в групі Facebook

Джерело.