Винні вчителі? Освітянин відповів Лісовому, через що насправді “провисла” реформа НУШ
Заступник директора Львівського обласного будинку вчителя Роман Пастушенко назвав основні причини “провисання” реформи середньої освіти в 5-7 класах.
Свій допис представник освітньої сфери сформував як відповідь на коментар міністра освіти та науки України Оксена Лісового стосовно перевантаженості навчання у школах.
Пастушенко звернув увагу, що крім “виправдальних” причин, таких як, пандемія, повномасштабна війна Росії проти України, обмежене фінансування тощо існують й внутрішні проблеми, які повʼязані з управлінням процесу реформування Нової української школи. Освітянин у Facebook поділився своїм баченням підстав “провисання” реформи.
Заступник директора будинку вчителя звернув увагу на такі проблеми:
стандарт базової освіти “нечитабельний”, через що немає позитивного впливу на планування і оцінювання;
типова освітня програма використовує попередні дані. Зокрема, Пастушенко порадив переглянути перелік предметів та розподіл годин;
значна частина модельних навчальних програм довільно “переказують” попередні;
“конкурс підручників” цільово організовано так, щоб новаторські програми “програли” й не використовувались в школах;
вчителів та майбутніх педагогів не навчають перспективному плануванню. Зокрема, замість навчання складати робочі програми та формувальному оцінюванню, для них зберегли календарно-тематичні плани й знівелювали оцінювання як таке;
не провели об‘єктивного відбору педагогів-тренерів для курсів підвищення кваліфікації, тож навчали як працювати “по-новому” переважно ті, хто раніше вчив працювати “по-старому”;
не подбали про перегляд освітніх програм педуніверситетів та підвищення кваліфікації тих, хто готує педагогів. В результаті випускники в кращому разі “вміють” те, що вміли колишні їхні вчителі, або не вміють нічого.
“І це ще не вичерпний перелік незробленого. Про відсутність мотивації припинити “работать” в школі й почати там працювати уже й незручно згадувати”, – підсумував Пастушенко.
Нагадаємо, Оксен Лісовий зазначив, що причиною “провисання” програми НУШ у 5-7 класах стала непідготовленість вчителів. Очільник освітнього відомства підкреслив, що педагоги початкових класів пройшли якісне навчання, проте після 5-го класу діти отримують знання за методами “старої доброї школи”.
Шукайте деталі в групі Facebook