МОН забило на сполох і звернулося до батьків та вчителів: діти сидять у ґаджетах значно більше, ніж читають
Заступник міністра освіти та науки України Михайло Винницький звернувся до батьків, учнів та вчителів. Посадовець закликав усіх учасників освітнього процесу більше приділяти уваги читанню.
В інтервʼю на Українському радіо Винницький зазначив, що нині діти читають набагато менше, ніж колись, і більше часу проводять у ґаджетах. За його словами, мова не йде про вміння читати, а про те, що як школярі засвоюють та аналізують прочитане.
“Читацька грамотність – це не про те, що не вміють читати, а про те, що не засвоюють те, що прочитане. Не запамʼятовують. Мова не йде про вміння читати – впізнавати букви”, – сказав заступник міністра освіти.
Така відповідь Винницького повʼязана з результатами національного дослідження PISA-2022. Згідно з ним, в школярів погіршились показники з читання, лише 59% досягли базового рівня. Такі дані говорять про те, що українські учні відстають від своїх однолітків з країн ОЕСР приблизно на два з половиною роки.
“Найважливіше, на що націлена PISA, це так звані компетентності. Це не тільки те, що я вмію прочитати, а що я вмію з цим зробити, що я прочитав. Чи можу я це переказати, засвоїти, проаналізувати і порівняти з іншим текстом”, – сказав Винницький.
Він також додав про піраміду якості. Зокрема, підкреслив, що діти, які відвідують ліцеї або навчаються у містах переважно не мають проблем з компетентностями з трьох дисциплін, які досліджувались на PISA. Проте, за словами службовця, є велике провалля між міськими та сільськими школами.
“Не обовʼязково кращу систему вищої освіти, але однозначно кращу систему шкільної освіти. Наша система вищої освіти непогана, а зі шкільною треба ще попрацювати. Нова українська школа – це про то”, – зазначив заступник міністра освіти.
Шукайте деталі в групі Facebook