На скільки в Івано-Франківську зросте вартість проїзду у транспорті: Шукають “золоту середину”
В Івано-Франківську таки зросте вартість проїзду у громадському транспорті.
Наразі готуються відповідні проєкти рішення, які винесуть на громадське обговорення.
Про це Фіртці повідомив заступник міського голови – директор департаменту інфраструктури, житлової та комунальної політики Михайло Смушак.
За його словами, в КП «Електроавтотранс» планують, щоб тариф був диференційованим, в залежності від того, як він буде оплачуватись: карткою «Галка», безготівково або готівкою.
«Для «Електроавтотрансу» важливо, щоб проїзд оплачувався карткою. Тому що на сьогодні лише 25% людей користуються «Галкою». Відповідно, хто буде платити «Галкою» вартість проїзду буде 6 грн.
Якщо безготівково – тоді 8 грн, тому що є банківські комісії чи комісії операторів.
І ми хочемо мінімізувати оплату готівкою, тому, хто не хоче економити, не буде купувати картку «Галка», той відповідно заплатить готівкою 10 грн. Тут людина може обирати на свій вибір», – каже Михайло Смушак.
Такі тарифи підготували для комунальних тролейбусів та автобусів.
Без змін все залишиться для категорій пільговиків. Їх комунальний перевізник возитиме безкоштовно.
«Щодо приватних перевізників, ми поки що доопрацьовуємо. Але підготували попередньо проєкт рішення, який піде на громадські слухання. Зокрема у ньому пропонується на час карантину, поки діє обмеження на сидячі місця, проїзд буде на рівні 8 гривень, а також дозволено перевозити трьох пільговиків. Коли завершиться карантин приватні перевізники також повинні будуть перевозити всі категорії пільговиків без обмежень.
Фактично здорожчання буде не зовсім значне – на 2 гривні.
В порівнянні з іншими містами, ми стараємось, щоб збільшення було мінімальним з усіх можливих варіантів», – розповів Михайло Смушак.
Наразі в Управлінні транспорту і зв’язку готуються відповідні проєкти рішення. Згідно з регламентом їх опублікують, за місяць після оприлюднення будуть громадські слухання й аж тоді винесуть на розгляд виконавчого комітету.
«Ми повинні розуміти, що у нас є багато різних послуг, на які тарифи не затверджуються, але на які вартість сильно зросла за останній період. Це і запасні частини до транспортних засобів, паливо-мастильні матеріали, зростають ціни практично на все. І тому ми повинні шукати “золоту середину”. Але й з іншого боку, ми не повинні допустити до того, що перевізник скаже, що немає чим заправити автобус, чи не може знайти водія, бо не може дати йому заробітну плату. В такому випадку ми будемо мати проблему з тим, що люди просто не зможуть добратися. Тому йдемо на такий вимушений крок.
Звичайно, що не хочеться це робити. Хочеться, щоб транспорт був повністю безкоштовний, але, на жаль, це неможливо, тому що у ньому їде водій, транспорт коштує грошей, і його необхідно обслуговувати, заправляти, ремонтувати», – пояснив Михайло Смушак.
Шукайте деталі в групі Facebook