facebook

ЄС попереджає про небезпеку прокремлівської кампанії дезінформації щодо COVID-19

“Російські прокремлівські ЗМІ ведуть” значну кампанію дезінформації”, щоб загострити пандемічну кризу коронавирусу в західних країнах, підірвавши довіру до екстреного реагування, стверджується у внутрішній доповіді ЄС, – повідомляє Financial Times



Ці зусилля спрямовані на те, щоб розпалити “сум’яття, паніку і страх” та перешкодити людям отримувати достовірну інформацію про інфекцію в рамках більш широкої стратегії” підриву європейських суспільств зсередини”, йдеться в аналізі європейської дипломатичної служби.

“9-сторінкова доповідь, датована 16 березня, з якою ознайомилася Financial Times, описує широкий спектр спроб використовувати на міжнародному рівні пандемію Covid-19 шляхом поширення неправдоподібних наративів. У ній говориться, що ефективність перевірок, введених платформами соціальних мереж щодо контенту про коронавіруси , до сих пір неясна”, – повідомляється в публікації.

“Значна кампанія з дезінформації з боку російських державних і прокремлівських ЗМІ про Covid-19 триває, – йдеться в аналізі відділу стратегічних комунікацій Європейської служби зовнішньополітичної діяльності. – Головною метою дезінформації Кремля є загострення кризи суспільної охорони здоров’я в західних країнах, зокрема, шляхом підриву довіри громадськості до національних систем охорони здоров’я, тим самим створюючи перешкоди для ефективної реакції на спалах”.

“У доповіді говориться, що з 22 січня ЄС зафіксував майже 80 випадків у своїй базі даних про дезінформацію, пов’язаної з Covid-19. У ній наголошується, що “пов’язані з російською державою фейкові особистості і акаунти”, які раніше публікували інформацію на теми Сирії та протестів “жовтих жилетів” у Франції, переключилися на “поширення дезінформації про коронавіруси англійською, іспанською, італійською, німецькою та французькою мовами онлайн”.

“У прокремлівському контенті іноді просувається ідея про те, що коронавірус – це “людське творіння, перетворене Заходом у зброю”, йдеться в доповіді. Повідомлення, націлені на Італію, спрямовані на те, щоб посилити побоювання з приводу здатності національних і міжнародних влад управляти спалахом , в той час як повідомлення іспанською мовою “поширюють апокаліптичні історії, звинувачують капіталістів у спробах нажитися на вірусі і підкреслюють, наскільки добре Росія і [президент Володимир] Путін справляються зі спалахом”.

Читайте також:  Знайшли труп жінки: просять допомогти встановити особу. ФОТО 18+

“В аналізі йдеться, що з 1 січня по 12 березня в Facebook, Twitter і Reddit було зареєструвало понад 6,8 млн перепостів контенту RT Spanish (…), присвячених коронавірусу “, – пише FT, додаючи, що це зробило його 12-м за популярністю джерелом і він випередив деякі великі західні ЗМІ. “RT завжди заперечувала, що поширює дезінформацію”, – підкреслюється в статті.

“Прокремлівська стратегія пандемії полягає у “використанні десятків різних і часто суперечливих наративів, які поширюються через офіційні канали, а також через інтернет і через соціальні мережі”, стверджується в європейському аналізі. “Ця кампанія покликана посилити сум’яття, паніку і страх, а також перешкодити людям отримувати доступ до надійної інформації про вірус і положення, що стосуються громадської безпеки”, – йдеться в документі ЄС і вказується, що є свідчення, згідно з якими прокремлівські джерела часто самі не є авторами дезінформації, а підсилюють помилкові або непідкріплені повідомлення з інших джерел. “Ці зусилля відповідають ширшій стратегії Кремля, націленій на спроби підірвати європейські суспільства зсередини, використовуючи їх уразливості і розбіжності”, – підкреслюється в доповіді.

“Європейська служба зовнішньополітичної діяльності відмовилася прокоментувати цей документ. Вона заявила, що активізувала свій моніторинг і виявлення потоків дезінформації, пов’язаної з пандемією, і тісно співпрацює з міжнародними партнерами, у тому числі з НАТО і провідними економіками G7”, – повідомляється в статті.

“Росія спростувала попередні заяви західних урядів і розвідувальних агентств про використання кампаній дезінформації та формування громадської думки, особливо у зв’язку з обранням у США президента Дональда Трампа в 2016 році”, – нагадує газета.

Шукайте деталі в групі Facebook

Джерело.