Діти вчаться при ліхтариках: школи та садки вимагають визнати критичною інфраструктурою, щоб запобігти відключенням
Відключення електроенергії у школах і дитячих садках стає дедалі гострішою проблемою, яка ставить під загрозу якість освіти і демотивує батьків повертатися до України. З такою заявою виступив народний депутат Роман Грищук, член Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій.
Грищук звернувся до прем’єр-міністра Дениса Шмигаля з проханням визнати заклади освіти критичною інфраструктурою. Це дозволить забезпечити їх безперебійним електропостачанням навіть під час енергетичних обмежень.
“Садки та школи працюють до вечора, часто у темний час доби, але змушені сидіти у цілковитій темряві. У дітей пропадає можливість нормально навчатися, а батьки не розуміють, чому ця проблема досі не вирішена,” – наголошує депутат.
Ситуація на місцях є катастрофічною: уроки часто проводяться без світла, а діти змушені підсвічувати собі зошити ліхтариками телефонів. Генератори, які могли б врятувати ситуацію, мають лише одиниці шкіл. Батьки обурені: за два роки системних відключень ніхто так і не подбав про базові умови навчання.
Учителі також не приховують своє розчарування.
“Спочатку нам кажуть, що потрібно повертатися до офлайн-уроків, а потім відключають світло. Немає електрики — проводьте уроки онлайн, але у дітей також немає світла вдома. Замкнене коло!” – скаржиться педагог із Дніпра.
Грищук запропонував уряду декілька рішень. Одне з них — переглянути графіки відключень, надаючи пріоритет школам і дитячим садкам. Інше — збільшити закупівлю електроенергії за кордоном.
“Діти мають право на освіту, і ми не можемо відбирати у них цю можливість,” – підкреслив він.
Шукайте деталі в групі Facebook