Фізкультура у підвалі, а у шкільних спальнях – “готель”: у центрі Львова школа потрапила у гучний скандал
Комісія з питань освіти і науки Громадської ради при ЛОДА звернулася до Львівської облдержадміністрації з вимогою ініціювати комплексну перевірку КЗ ЛОР «Львівська спеціальна школа Марії Покрови І-ІІІ ст», що по вул. Личаківській, 35. Це – спецшкола, площею 2,5 тис кв. м., закритого типу, де навчаються 57 учнів з порушеннями слуху. З них 12 учнів – це особи старші 18 років, 4 учні – діти інших областей. Обслуговує навчальний заклад 56 працівників. Згідно з висновками державної аудиторської служби, зроблених у березні 2020 р., фінансування закладу – 12 461 800 грн. Тобто на одного учня щомісяця держава виділяє більше 18 тис. грн. Однак, при такому непомірно великому фінансуванні, матеріально-технічна база закладу практично не оновлюється. Приміщення харчоблоку перебуває в аварійному стані, а спортзал узагалі відсутній – діти займаються в адаптованому приміщенні підвалу.
Про це повідомили у Громадській раді при Львівській ОДА
“А ще на території спеціального навчального закладу періодично з’являються невідомі особи. Восени 2017 року у спальнях школи було зафіксовано проживання сторонніх людей, не батьків учнів. При цьому, кімната, де, вочевидь, проживали невідомі, у жовтні 2019 року, була повністю відремонтована з бюджету школи, вартістю – 61 999 грн. Ремонт здійснено за статтею «Капітальний ремонт батьківської кімнати», проте такі спецзаклади повинні навпаки спонукати дітей повертатись до дому, а не батьків навідувати їх лише у школі. Окрім цього, 2019 року керівництво школи вивело учнів з території школи, під час навчального процесу, без дозволу батьків, аби провести акцію протесту. Ці та інші виявлені факти сигналізують про потенційну небезпеку для дітей з інвалідністю, які тут навчаються. Напевно, це розуміють і самі батьки, адже кількість учнів школи стрімко зменшується. У 2012/2013 н. р. тут навчався 81 учень, а у 2019/2020 н. р. їх залишилось 57. Цього року 8 випускників. Таким чином, на сьогодні, у школі, фактично, залишилося 49 учнів. Відкритим також залишається питання надання належного, фахового рівня освіти дітям з порушеннями слуху, які навчаються у цьому освітньому закладі. Не зважаючи на те, що учні школи – це діти із збереженим інтелектом, жоден з випускників школи не здавав ЗНО, щоб мати можливість продовжувати навчання у ВНЗ.
У зверненні вимагаємо, якомога швидше, провести КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ закладу із залученням фахівців освітньої галузі, соціальних працівників, представників служби у справах дітей, фінансистів та юристів. Відповідне звернення направлено голові Львівської ОДА Максиму Козицькому та директору департаменту освіти і науки Олегові Пасці (повний текст звернення на фото)”, – йдеться у повідомленні.
Якщо говорити про Львівщину в цілому, то у 2020 році для утримання 19 закладів спецосвіти нашої області виділено 262422,5 млн грн. Є заклади, у яких, на сьогодні, усього 23 дитини, а школа утримується з розрахунку на «повну потужність» – більше як 7 млн грн. на рік. Там навчаються діти з порушеннями у розвитку, які мають батьків, але при цьому залишаються проживати поза домом. Таким чином, на другому етапі реформи деінституціалізації, коли усі зусилля скеровуються на те, аби повернути дітей у сім’ї, у Львівській області тисячі дітей залишаються відірваними від своїх родин. На одну дитину в середньому на місяць припадає більше 10 тис грн. – це у п’ятеро більше ніж у загальноосвітній школі, і, навіть, більше ніж платять батьки учня у приватному освітньому закладі.
Однак складається враження, що якість освітніх послуг та умови матеріального забезпечення у більшості школах-інтернатах та НРЦ області не відповідає встановленим вимогам та їх фінансуванню. Зважаючи на таке неефективне використання коштів громадськість вимагає переглянути усі заклади освіти та переформатувати їх роботу так, аби діти отримували якісні освітні послуги, мали можливість після навчання повертатися у сім’ї, а фінансування здійснювалось з розрахунку на кількість учнів, і не йшло на утримання будівель та оплату праці працівників, яких, подекуди, більше ніж самих учнів. Щоб ефективно це реалізувати необхідно провести комплексні оцінки усіх цих закладів!
Шукайте деталі в групі Facebook